سایر موضوعات

یوسفی: واردات یک میلیاردی خودرو تنظیم کننده بازار نیست/ وزیر صامت برای کنترل قیمت وارد شود

مصرف کننده واقعی به خودرو دسترسی ندارد

یوسفی در پایان گفت: شنیده ایم طبق آیین نامه مدون واردات خودرو قرار است خودروهای گران قیمت وارد شود، یعنی خودروهای چینی با چند برابر قیمت وارد می شود. امروزه اکثر اقشار متوسط ​​جامعه نیازمند خودرو هستند و واردات خودروهای میلیاردی نمی تواند بازار را تنظیم کند. مجلس این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

وی افزود: راه حل کوتاه مدت تعادل عرضه و تقاضا در بازار خودرو واردات است که مجلس در این دو سال تلاش زیادی برای واردات خودرو انجام داده است و امسال با وجود همه سختی ها، نمایندگان به تصویب رسیدند. موضوع واردات خودرو به بودجه. نمی شود نزدیک به 5 دهه است که فریاد بزنیم که می خواهیم خودروساز شویم اما کاری نکرده ایم و فقط از حقوق مصرف کننده در قیمت و کیفیت تضییع می کنیم.

شکاف بین عرضه و تقاضا باعث افزایش روزانه قیمت خودرو شد

انتهای پیام

نماینده مردم اهواز در شورای اسلامی گفت: امروزه به دلیل اینکه بین عرضه و تقاضای خودرو فاصله وجود دارد، عملاً هر فردی که خودرویی را در بازار خریداری کرده است، می تواند آن را با قیمت بالاتری بفروشد. به عبارت دیگر در بیشتر موارد مصرف کننده واقعی نمی تواند خودروی مورد نیاز خود را با قیمت واقعی تهیه کند. عملا این شکاف بین عرضه و تقاضا در بازار خودرو باعث افزایش روز به روز قیمت ها می شود که یکی از راهکارهای کنترل این وضعیت افزایش تولید است.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر شکاف عرضه و تقاضا در بازار به صفر نرسد، نمی توان قیمت خودرو را کنترل کرد، بیش از قیمت خرید فروخت. البته در آن زمان خودروی داخلی گران بود و کیفیت آن پایین بود. البته کیفیت این خودروها بر کیفیت خودروهای داخلی امروزی برتری داشت. دلیل این اتفاق در آن زمان این بود که خودرو تقریباً یک محصول مصرفی بود و به عنوان یک محصول سرمایه گذاری استفاده نمی شد.

مجتبی یوسفی در گفت وگو با ای بی اس نیوز، درباره وضعیت بازار خودرو و افزایش قیمت ها در این بازار، اظهار کرد: برای کنترل قیمت هیچ کالایی دو راهکار بیشتر نداریم. اول تولید محصولات به منظور کاهش شکاف بین عرضه و تقاضای کالا در بازار و دوم رقابتی شدن بازار که با ایجاد تنوع در تولید این محصول محقق می شود. ما راهی جز واردات از بازار انحصاری نداریم. این موارد در بازار خودرو نیز صدق می کند.

مجلس تمام تلاش خود را برای واردات خودرو انجام داده است

عضو کمیسیون ساختمانی مجلس شورای اسلامی گفت: نیازهای کنونی بازار خودرو عمدتاً مربوط به طبقات متوسط ​​جامعه است و مسلم است که واردات یک میلیاردی خودرو نمی تواند پاسخگوی نیاز طبقات متوسط ​​جامعه و جامعه باشد. تنظیم کننده بازار

بالاخره ما خودروساز هستیم یا واردکننده!

در دهه 1980، خودرو به یک محصول مصرفی تبدیل شد

این عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه انتظار داریم وزیر صلح هر چه سریعتر برای کنترل قیمت خودروها اقدام کند، گفت: بالاخره نفهمیدیم که در حوزه خودرو تولید کننده هستیم یا واردکننده. اگر تولیدکننده هستیم، قیمت ارز نباید روی قیمت نهایی خودرو تاثیر بگذارد. اگر واردکننده هستیم باید از روز اول تکلیف خود را روشن کنیم و اجازه دهیم خودرو وارد شود.

یوسفی در ادامه با بیان اینکه نباید از خدمات وزیر صلح و دولت در این حوزه غافل شد، خاطرنشان کرد: در زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم، تعداد زیادی خودرو ناقص در کف کارخانه داشتیم. که پوسیده بودند و به دست مصرف کننده نرسیده است و نیازهای بازار برآورده نشده است اما امروزه این خودروها تکمیل شده و وارد بازار شده اند اما با توجه به انباشته شدن نیازهایی که در دهه اخیر در بازار ظاهر شده است شکاف عرضه و تقاضا همیشه خودرو را روز به روز گرانتر کرده است و جای شکایتی از کیفیت آن نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا