رشد 40 درصدی حمل و نقل جاده ای در سال 1402/ جاده: به دنبال درآمد جدید هستیم
به گزارش خبرگزاری ای بی اس نیوز ، داریوش امانی با بیان اینکه تمام تلاش ما در راستای حفظ درآمد سازمان و افزایش بهره وری است، اظهار داشت: تلاش می کنیم به دنبال درآمدهای جدید و پایدار به غیر از بودجه سازمان باشیم. -کافی و برای رسیدن به این هدف لازم است این حجم از عملیات و ماموریت هایی که در سازمان انجام می شود به درستی و کارآمد انجام شود.
وی با ابراز خرسندی از تعداد عملیات انجام شده در سال جاری در زمینه های مختلف افزود: 2 هزار و 800 کیلومتر راه روستایی در سال جاری در کشور احداث شد که در نوع خود بی نظیر است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: بدون اشاره به آمار و ارقام مربوط به حجم جابهجایی در بخشهای بار، مسافر و ترانزیت جادهای، امسال در بخش حمل و نقل کالا 14 درصد و در بخش حمل و نقل مسافر 12 درصد رشد داشته است. و رشد 40 درصدی در بخش حمل و نقل عمومی نسبت به سال گذشته.
به گزارش ای بی اس نیوز، آبان ماه امسال معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از طرح اخذ عوارض از راه های اصلی و بزرگراه های کشور خبر داد و گفت: وقتی به دنیا نگاه می کنیم، می بینیم که سه راه وجود دارد. برای تامین مالی تعمیر و نگهداری جاده ها مالیات سوخت، مالیات خودرو و عوارض جاده.
رضا اکبری افزود: در کشور ما این شهرداری ها هستند که عوارض خودروها را دریافت می کنند و بر اساس سیاست های حمایتی دولت نه به دنبال اخذ عوارض سوخت بوده و نه موافق آن است.
وی با بیان اینکه در بحث عوارض جاده ای به دنبال اخذ عوارض در محورهای پرتردد و بزرگراه های اصلی هستیم، افزود: در این برنامه سیاست ما این است که این عوارض را از افراد آسیب پذیر دریافت نکنیم.
وی با بیان اینکه اخذ عوارض در جاده های اصلی و بزرگراه های پرتردد در دستور کار روز است، گفت: راه های فرعی، روستایی و محلی تحت پوشش اخذ عوارض جاده ای نیستند.
absnews