سرعت رشد خودروهای الکتریکی کاهش یافته است
از آنجایی که خودروسازان و تامین کنندگان بر روی تقاضای آینده برای خودروهای الکتریکی شرط بندی می کنند، کندی کوتاه مدت جهانی باعث ایجاد مشکلاتی از جمله ورشکستگی، لغو IPO و کاهش تولید شده است.
به گزارش ای بی اس نیوز، سرمایه گذاری در ظرفیت و توسعه فناوری از تقاضای واقعی خودروهای برقی پیشی گرفته و فشار بر شرکت ها برای کاهش هزینه ها را افزایش داده است. مری بارا، مدیر عامل جنرال موتورز، گفت که سرعت رشد خودروهای الکتریکی کاهش یافته است که باعث ایجاد ابهام شده است و ما بر اساس تقاضا تولید می کنیم.
جنرال موتورز قبلاً اهداف تولید خودروی الکتریکی خود را به دلیل کاهش تقاضا کاهش داد، اما بارا به تحلیلگران گفت که جنرال موتورز از پیشبینیهای صنعت مبنی بر اینکه انتظار میرود فروش خودروهای الکتریکی ایالات متحده در سال جاری حداقل 10 درصد رشد کند، در مقایسه با حدود 7 درصد در سال 2023، پشتیبانی میکند. همچنین تولید خودروهای الکتریکی خود را به دلیل نرخ رشد کندتر از حد انتظار کاهش داده است. سهامدار جنرال موتورز می گوید شکی نیست که محدودیت باتری، شارژ و عدم انعطاف پذیری در دماهای پایین نگرانی مصرف کنندگان است.
ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، مشکلات کوتاه مدت را برجسته کرده و هفته گذشته نسبت به کاهش شدید رشد فروش در سال جاری هشدار داد. شرکت چینی قطعات خودرو Contemp انتظار دارد رشد سود در سال 2023 به طور قابل توجهی کمتر از سال گذشته باشد زیرا با کاهش تقاضا و رقابت شدید دست و پنجه نرم می کند. این شرکت، بزرگترین سازنده باتری های الکتریکی در جهان، با چالش های رقبای کوچکتر و کاهش تقاضا در چین، بزرگترین بازار خودروهای الکتریکی، مواجه است.
BYD، دومین سازنده بزرگ باتری خودروهای الکتریکی در چین، انتظار دارد سود خالص آن در سال 2023 با سرعت بسیار کمتری نسبت به سال 2022 رشد کند، در حالی که هفته گذشته شرکت کره ای باتری LG Energy Solutions اعلام کرد رشد بازار جهانی خودروهای الکتریکی کندتر خواهد شد. امسال. شتاب جهانی خودروهای برقی متوقف شده است. آدام جوناس، تحلیلگر مورگان استنلی، در یادداشت تحقیقاتی اخیر خود گفت که بازار مازاد بر تقاضا است.
Albemarle، بزرگترین سازنده باتریهای الکتریکی لیتیوم یونی در جهان، در ماه جاری اعلام کرد که مشاغل و هزینههای سرمایهای را در واکنش به کاهش قیمتها کاهش میدهد. در همین حال، طبق گزارش انجمن صنعت خودرو آلمان، فروش خودروهای الکتریکی آلمانی، از جمله مدلهای هیبریدی پلاگین، در سال گذشته 16 درصد کاهش یافت و انتظار میرود در سال 2024، 9 درصد دیگر کاهش یابد، که شامل کاهش 14 درصدی برای خودروهای برقی باتریدار میشود. . .
انجمن صنعت خودرو آلمان اعلام کرد که انتظار می رود تولید خودروهای برقی در آلمان امسال با 19 درصد افزایش به 1.45 میلیون دستگاه برسد و بیشتر تولید برای صادرات باشد. تقاضا برای خودروهای الکتریکی در اروپا ضعیف شده است و خودروسازان منطقه با رقبای چینی رقابت می کنند که به نظر می رسد بزرگترین مشکل برای استارت آپ های برقی باشد.
به گزارش رویترز، Polestar (شرکت و برند خودروهای پرفورمنس ولوو کارز) هفته گذشته اعلام کرد به دلیل بازار دشوار، حدود 15 درصد از نیروی کار خود یا 450 نفر را کاهش می دهد. پل جاکوبسون، مدیر مالی جنرال موتورز، گفت: “ما درک می کنیم که بازار خودروهای الکتریکی به صورت خطی رشد نخواهد کرد و ما آماده ایم تا انعطاف پذیری بین خودروهای الکتریکی و خودروهای احتراق داخلی را نشان دهیم. »
انتهای پیام