یکشنبه , ۴ خرداد ۱۴۰۴

راه های اصلی کریدور جاده ای ساحلی جنوب کشور در سال 1403 تکمیل می شود.

عضو هیئت مدیره شرکت توسعه زیربناهای حمل و نقل و ساخت و ساز از تکمیل یک هزار و 250 کیلومتر کریدور ساحلی جنوب خبر داد و گفت: مابقی مسیر نیز با همکاری دبیرخانه توسعه مکران، وزارت نفت، چابهار است. و مناطق آزاد اروند و همچنین ساماندهی برنامه و بودجه و همچنین اعطای اعتبارات دولتی در سالهای آینده تکمیل و مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش ای بی اس نیوز، محمدرضا کدخدازاده به تشریح برخی از اقدامات شرکت عمران برای توسعه بزرگراه ها، راه های اصلی و حمل و نقل جاده ای سواحل جنوبی کشور و توسعه حمل و نقل ترکیبی در این منطقه موسوم به سیستم کلان پرداخت. سیستم. طرح و خط مشی مشارکت در طراحی، اجرا و ساخت، پرداخت.

با تاکید بر اینکه توسعه کریدور جنوبی به طول یک هزار و 850 کیلومتر که از شلمچه آغاز و به مرز گوادر در سیستان و بلوچستان می رسد، یکی از مهمترین برنامه های عمرانی کشور است. از خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان عبور می کند. از سال 1395 به صورت کریدور شروع به کار کرد و جزو اولویت ها و برنامه های شرکت ساختمانی می باشد. وزارت نفت برای ایجاد صنایع قابل توجه نفت و پتروشیمی، منطقه آزاد چابهار و اخیراً با سازمان برنامه و بودجه در خصوص وظایف سازمان بنادر.

ایجاد کریدور جنوب کشور در 4 استان نیازمند 13 اعتبار است

عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اعلام اینکه برای تحقق این کریدور 13 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تنها 500 میلیارد تومان در بودجه سال جاری در نظر گرفته شده است، افزود: با توجه به اینکه توسعه این کریدور و برنامه ریزی برای آن با بودجه دولت قابل انجام نیست. رایزنی با دبیرخانه توسعه مکران، وزارت نفت، منطقه آزاد چابهار و همچنین سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل این طرح در بخش‌های حمل‌ونقل به‌ویژه حمل‌ونقل جاده‌ای در حال تحول است. همچنین با توجه به توسعه بنادر و استفاده از راه ها، سازمان بنادر و دریانوردی مجموعه اقداماتی را برای تکمیل این گذر مهم در ماموریت های سالانه خود دارد.

افتتاح 200 کیلومتر گذر جنوبی در دولت سیزدهم

این مسئول شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از افتتاح و بهره برداری بیش از 200 کیلومتر راه در جنوب کشور در دولت سیزدهم خبر داد و توضیح داد: در حال حاضر 1250 کیلومتر راه اصلی و چهار طرفه است. مسیری به طول 1850 کیلومتر در 4 استان کشور انجام شد. در استان های خوزستان و بوشهر پروژه های چهار خطه اصلی کریدور فوق به اتمام رسیده و پیش بینی می شود بقیه آنها تا خرداد 1403 به بهره برداری برسد.

کدخدازاده درباره بقیه کریدور جنوب کشور توضیح داد: غرب هرمزگان نوسازی راه های اصلی به پایان رسیده و در حال تبدیل آنها به چهار خطه هستیم و در این راستا 400 کیلومتر چهار راه وجود دارد. در مسیر 830 کیلومتری استان هرمزگان باند رها شد و 430 کیلومتر چهار خطه تکمیل شد. از میناب به جاسک نیز ارتقای جاده اصلی به پایان رسیده و بعد از جاسک راه های فرعی داریم که ابتدا آنها را به جاده اصلی تبدیل می کنیم و سپس طرح چهارخطه برای آنها اجرا می شود.

وی گفت: در استان سیستان و بلوچستان کریدور به طول 312 کیلومتر تا حد زیادی به جاده اصلی تبدیل شده و برای مدت محدود به چهارخطه و با تردد زیاد تبدیل می شود. برنامه این شرکت ایجاد و توسعه زیرساخت های حمل و نقل است به گونه ای که راه های فرعی به راه اصلی و راه های اصلی تبدیل به چهار خطه شوند.

بر اساس اطلاعیه وزارت راه و شهرسازی، یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: بیشتر راه‌های فرعی در شرق استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان است و شتاب در مسیر بهسازی این جاده ها برنامه ریزی شده و در حال اجراست.

کدخدازاده با تاکید بر اینکه دستیابی به حمل و نقل مختلط یکی از اهداف راهبردی کشور است، افزود: در کریدور جنوب کشور اتصال بنادر به ریل و ریل به جاده در حال انجام است. در این راستا، اتصال ریلی چابهار به زاهدان و سرخس و همچنین از شیراز به بوشهر در حال انجام است. خط ریلی بندرعباس و بندر امام (ره) به مرکز پیش از این ساخته شده است و تمامی این خطوط ریلی به صورت حمل و نقل ترکیبی به مسیر کریدور جنوبی متصل شده یا خواهد شد.

وی جنوب کشور را یکی از محورهای توسعه کشور در سال های آینده برشمرد و پروژه تکمیل آنها را از سیاست های راهبردی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: در حال حاضر از برنامه های متعدد برای توسعه صنایع، کشاورزی و گردشگری… در جنوب ایران و در سواحل خلیج فارس و دریای عمان در حال فعالیت است.

کدخدازاده در بخشی دیگر از این گفتگو از کمک های دفتر مقام معظم رهبری به منطقه مکران خبر داد و گفت: این کمک ها در منطقه مکران و بندر چابهار هزینه شد.

عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل تاکید کرد: توسعه سواحل مکران محدود به نوار ساحلی نیست به همین دلیل تحت عنوان توسعه پشت کرانه سواحل مکران، محور از جنوب به شمال چابهار به سمت نیکشهر و زاهدان نیز پیش بینی شده است. علاوه بر بودجه مصوب دولت، مبالغ خاصی به عنوان کمک از سوی دبیرخانه توسعه مکران به آن اختصاص یافت.

انتهای پیام

درباره محمد اقتصادی

پیشنهاد ما به شما

Organizing Your Home: Tips for Creating Sancity

Voluptatem accusantium tempore voluptatem illo. Ea suscipit asperiores et velit voluptatibus. Molestias natus est non cum nulla aut. Et eum temporibus provident et id. Eos porro quis consequuntur ut nisi doloremque.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *