چهارشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴

راه هایی برای پیگیری شکایات آنلاین

در این مرحله پس از وارد کردن مشخصات تماس و متن شکایت، گزینه ذخیره را انتخاب کنید. پس از ثبت شکایت کاربر، کد پیگیری شکایت بر روی صفحه نمایش داده می شود و به طور همزمان به شماره تلفن همراه درج شده در اطلاعات تماس ارسال می شود.

اخیرا یکی از همکاران قره داغی – مدیر کل حمایت از حقوق نظارتی مصرف کنندگان – کاهش میانگین زمان رسیدگی به شکایات در حوزه دفاتر پیشخوان خدمات دولتی مطلع.

از این رو پس از آن مقرر شد تا شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی نسبت به ارتقای کیفیت تلاش کنند و با نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی سامانه ای در اختیار مردم قرار گیرد که در آن گزارشی از کیفیت اپراتورها ارائه شود. منتشر شده و کاربران نیز نظرات خود را در مورد خدمات منعکس می کنند. .

بر این اساس سامانه 195 با هدف پاسخگویی به شکایات، افزایش سطح رضایت مشترکین و رفع مشکلات آنها در حوزه ICT راه اندازی شد. برای سهولت دسترسی کاربران روش های مختلفی برای ثبت و پیگیری شکایات در نظر گرفته شده است که به موجب آن کاربران می توانند با مراجعه به وب سایت https://195.cra.ir یا با شماره تلفن 195 SVI.registre شکایات خود را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح کنند.

مهم ترین ویژگی های سیستم نت سانژ پلاس چیست؟

در عین حال در خصوص تاخیر در رونمایی از این سامانه از سوی یکی از مسئولان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام شد که این مجوزها و حساب ها اکنون برای اپراتورها تعریف شده است و آنها هم به اطلاعات خود و هم به اطلاعات خود دسترسی دارند. اطلاعات سایر اپراتورها البته اپراتورها برای ارتقای سیستم‌های خود درگیری‌هایی داشتند، بنابراین یکپارچه‌سازی سیستم‌ها، تجمیع شکایات و مسائل تعرفه‌ای و کیفی به زمان نیاز داشت تا به صورت یکجا در اختیار مردم قرار گیرد.

در سال 1400 عیسی زارع پور – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – درباره سرعت اینترنت گفت: قبول داریم اینترنت ثابت مشکل دارد زیرا زیرساخت‌های ارتباطی ثابت‌شده در گذشته به اندازه کافی و هماهنگ با ارتباطات سیار توسعه پیدا نکرده است. دولت سیزدهم در نظر دارد توسعه ارتباطات پهن باند ثابت در کشور را به صورت ویژه پیگیری کند و طرح فیبر نوری منازل در اولویت برنامه های این وزارتخانه است.

وی همچنین گفت: در حالی که به دلیل مشکلات عدم توسعه شبکه توسط اپراتورها، سرعت کاربران در سراسر کشور به طور متوسط ​​بین 5 تا 6 مگابیت بر ثانیه است و در مجوز اپراتورها دو مگابیت بر ثانیه ذکر شده است، اما اکنون دانلود سرعت حدود هشت برابر است این مقدار را نشان می دهد. ما ادعا نمی کنیم که این نرخ ایده آل است، اما باید به چند ده یا حتی صدها مگابیت در ثانیه برسیم. برخی از انتقادات به کندی اینترنت درست است و ما هم قبول داریم و اپراتورها در صدد رفع آن هستند اما بخشی از آن ناشی از ایجاد فضای رسانه ای است.

وی تاکید کرد: شکایات تحت هیچ شرایطی منتفی نخواهد شد و تلاش می شود تا رضایت کسانی که موضوع را مطرح کرده اند جلب شود.

هنگام مراجعه به سامانه ثبت و پاسخ به شکایات مبتنی بر مکان، کاربران باید ابتدا محل شکایت خود را از منوی جستجو انتخاب کرده و دقیقاً بر روی نقشه مشخص کنند، سپس در مرحله بعد اطلاعات شکایت شامل بخش، نام اپراتور، نوع و موضوع شکایت را انتخاب کنید و با انتخاب دکمه مرحله بعدی به منوی اطلاعات تماس دسترسی پیدا کنید.

بر اساس این گزارش، در این سامانه هر ایرانی در هر کجا که باشد می تواند ببیند چه شرکت هایی خدماتش را ارائه می دهند. کیفیت پوشش چیست؟ با چه سرعتی می تواند برود؟ گلایه مردم این منطقه چه بود؟ و معیارهای کیفی چه می گویند؟ همچنین علاوه بر اطلاعات نظارتی، نظرات کاربران نیز در این سامانه وجود دارد و هر کاربری در هر نقطه از کشور می تواند انتخاب کند که کدام اپراتور چه خدماتی را ارائه می دهد و از نظرات سایر افراد اطلاعات کسب کند.

همچنان پشتیبانی و ارائه خدمات، کیفیت خدمات، مسائل مالی و قیمت گذاری، عدم پوشش آنتن دهی، پیامک، مالکیت و خدمات سیم کارت، تشعشع، قابلیت حمل، ارزش افزوده خدمات تلفن همراه و طرح های همراه همچنان از جمله رایج ترین نمونه های شکایات ثبت شده در سامانه 195 کاربران می توانند برای پیگیری شکایات از سامانه 195 کد *8010*#8010 را شماره گیری کنند و با انتخاب گزینه 2 و وارد کردن کد رهگیری دریافتی از سامانه 195 از آخرین وضعیت شکایت خود مطلع شوند. پیامک.

بر اساس این گزارش، در گذشته گفته شده بود که دولت در تلاش برای ارتقای کیفیت خدمات اینترنت است و سرویس ADSL هیچ شانسی در مقابل LTE ندارد و از سوی دیگر برای گسترش بازار اپراتورهای ثابت باید ارائه خدمات فیبر از جمله FTTC یا VDSL Go فناوری شما را گسترش می دهد.

همچنین کاربران می توانند با مراجعه مجدد به این سامانه و انتخاب گزینه پیگیری شکایت و وارد کردن کد رهگیری از وضعیت شکایت خود مطلع شوند. علاوه بر این، مشترکین این سامانه می‌توانند شکایات سایر مشترکین را در حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات مشاهده کنند و یا در صورت مستندات شامل تصاویر، صوت آن را پیوست کنند.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در تیرماه امسال قطع شدن سیم کارت، عدم آنتن دهی شبکه تلفن همراه و دسترسی به اینترنت، خالی شدن سیم کارت، عدم ضمانت کیفیت خدمات، پیامک تبلیغاتی، عدم پاسخگویی، ثبت نام و انتقال سیم کارت به شخص دیگر بدون حضور مالک، عدم رعایت تعرفه های تردد داخلی و بین المللی و غیره. موضوعات شکایات مردمی اعلام شد.

همچنین اعلام شد که زیرساخت ها تا دو هفته دیگر آماده شد و البته پس از چند روز اعلام شد که این سامانه برای دسترسی به اطلاعات کیفیت خدمات در دسترس عموم قرار گرفت و اطلاعات این سامانه جمع آوری شد. از سیستم های مختلف و تقریباً سیستم فرادید در دسترس عموم قرار گرفت. مردم آماده هستند و نیاز به هماهنگی هایی دارند که در حال انجام است.

مجید حقی – معاون امور پستی، ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی – در گفت وگو با ای بی اس نیوز، درباره شکایات اینترنتی گفت: همانطور که می دانید رسیدگی به شکایات در اینترنت هم به صورت تلفنی و هم از طریق سامانه اینترنتی انجام می شود. وب سایت 195; حتی برای پیگیری پرونده برای کسانی که شکایت کرده اند، کدی ارسال می شود که از طریق آن می توانند در صورت لزوم پیگیری کنند و پاسخ اپراتور را ببینند. اگر قبول نکردند می توانند دوباره درخواست دهند. این روندی است که برای مدت طولانی در جریان بوده است. اگر شخصی سوال شکایت را مطرح کند و حتی سه بار هم پاسخ را نپذیرد، در نهایت ما در سازمان از اپراتورها دعوت می کنیم و این سوال را در کمیسیون بالاتر پیگیری می کنیم و پاسخ نهایی را می دهیم.

البته ارائه این سامانه با تغییراتی مواجه شد و در صورتی که تصمیم گرفته شد پس از مهلت 45 روزه اعطا شده به اپراتورها برای ارتقای کیفیت خدمات خود، این سامانه در دسترس عموم قرار گیرد، به دلیل تصمیم گیری تغییرات این سیستم، با تاخیر ارسال شد به سامانه سنجش کیفیت شاخص های شبکه ملی اطلاعات با عنوان «فرادید» با تغییر ماهیت و نام به «نتسنج پلاس» بار دیگر در بهمن ماه ۱۳۹۷ رونمایی خواهد شد.

وی گفت: برای تسریع در رسیدگی به شکایات و کاهش میانگین زمان رسیدگی به شکایات در دفاتر پیشخوان دولت، از ابتدای مهر امسال پس از ثبت شکایات مشترکان در سامانه ثبت نام و پاسخگویی به شکایات (195) در دفاتر پیشخوان. از ادارات دولتی اطلاع رسانی خواهد شد.لازم است برای مسئول و صاحب امتیاز این دفتر پیامک ارسال شود. در پنج ماهه نخست سال گذشته 637 فقره شکایت از دفاتر پیشخوان خدمات دولت و در مدت مشابه امسال یک هزار و 157 شکایت به ثبت رسیده است که این شکایات مربوط به تخلفات 805 باجه خدمات دولتی است.

کیفیت خدمات ارائه شده یکی از مهمترین دغدغه های کاربران است و یکی از مواردی که همواره باید دغدغه ارائه دهندگان خدمات اینترنتی باشد نحوه برخورد با مشتریان و نحوه ارائه خدمات آنها به آنها می باشد. خدمات ارائه شده.

پس از آن صادق عباسی شاهکوه – رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی – اعلام کرد: در حال حاضر جلسات کمیته ویژه پایش و بررسی کیفیت اینترنت با هدف بررسی دقیق وضعیت موجود و کمی سازی مشکلات و ارائه آن در حال برگزاری است. تقویمی برای حل آنها توسط اپراتورها و اپراتورهایی که کمترین و بیشترین پیشرفت را در اجرای تقویم حل مشکلات دارند به مردم ارائه می شود.

انتهای پیام

درباره محمد اقتصادی

پیشنهاد ما به شما

Organizing Your Home: Tips for Creating Sancity

Voluptatem accusantium tempore voluptatem illo. Ea suscipit asperiores et velit voluptatibus. Molestias natus est non cum nulla aut. Et eum temporibus provident et id. Eos porro quis consequuntur ut nisi doloremque.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *