سایر موضوعات

راه اندازی رسمی سامانه مدیریت ترافیک ناوگان حمل و نقل جاده ای در بندرانزلی



ای بی اس نیوز/گیلان مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقات سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندر انزلی بندری پیشرو در بین بنادر شمال کشور است که در زمان راه اندازی رسمی سامانه حمل و نقل جاده ای به این سامانه مجهز شد. مدیریت ترافیک ناوگان

خسرو سرایی امروز در مراسم راه اندازی رسمی سامانه مدیریت ترافیک ناوگان حمل و نقل جاده ای استان گیلان و ناوبری در بندر انزلی که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، گفت: در بنادر، بحث جنبه کالبدی و توسعه غیرمادی اساس کار است و بنادر محصور در شهر چاره ای جز توسعه غیر مادی و افزایش بهره وری سرمایه و تجهیزات به منظور افزایش جابجایی کالا در شهر ندارند. بندر

وی تصریح کرد: اینکه یک بندر در کل سال چهار بار تخلیه و شارژ می کند و با کمک نرم افزار می توان این میزان را تا هشت برابر افزایش داد و می تواند به اقتصاد و درآمدزایی استان کمک کند و سپس در اقتصاد کلان

مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقات سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه سهم تولید ناخالص داخلی (تولید ناخالص داخلی) ناشی از حمل و نقل و انبارداری کمتر از هفت درصد است، خاطرنشان کرد: با سواحل قدیمی و بنادر و بنادری که قادر به فعالیت هستند، بیایید به دنبال افزایش سهم کشورمان در این بخش از طرق مختلف باشیم، یکی از این راه ها استفاده از سیستم های پیشرفته ای مانند این سیستم است که به صورت خودکار کار می کند و از شبکه های داده و اینترنت برای مدیریت ورودی استفاده می کند. و خروج کامیون ها

سرایی بیان کرد: سامانه ای که امروز افتتاح می شود فقط در بحث گیت های بندر مد نظر است و به همین جا بسنده نمی کنیم و مدیریت ترافیک داخل بندر هدف بعدی لجستیکی سازمان خواهد بود.

وی ادامه داد: در این سامانه با ورود کامیون، اطلاعات وسیله نقلیه، اطلاعات محموله و کالای حمل شده و اطلاعات راننده ثبت می شود. در واقع این سیستم از ترافیک آزاردهنده در بندر جلوگیری می کند و از آنجایی که راننده وارد بندر می شود از همان ابتدا می داند که به کدام مسیر به کدام انبار و کدام اسکله می تواند برود.

مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقات سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تمام این اقدامات با هدف کاهش نیم یا یک سوم زمان ماندن کامیون در بندر و در نهایت افزایش بهره وری سرمایه در بندر است. مناطق مختلف از جمله امکانات و اسکله بندر به دست آمده است.

سرایی با بیان اینکه در بخش لجستیک قراردادهای بین المللی، تعرفه ها و ترانزیت داریم، خاطرنشان کرد: فضای همکاری های بین المللی به ویژه با کشورهای هدف و همسایه بسیار خوب پیش می رود و انتظار داریم تمام مذاکراتی که در سال گذشته انجام شد با این موضوع چه شد. کشورها در سال جاری در آستانه انعقاد قراردادهای سرمایه گذاری بودند و یکی از بنادری که قطعاً به نفع کشورها به ویژه کشورهای شمالی و برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است، بندر انزلی است.

وی با بیان اینکه در مقوله ترانزیت در سال گذشته در بنادر ایران 8.6 میلیون تن ترانزیت از بنادر شمال و جنوب کشور داشتیم، افزود: یکی از اهدافی که امسال در بندر انزلی دنبال می کنیم این است. موضوع ترانزیت باشد.

مزیت استفاده از سیستم مدیریت ترافیک

حسین یونسی، مدیر کل بنادر و کشتیرانی گیلان نیز گفت: انزلی قدیمی ترین بندر شمال کشور است و در حال حاضر با ظرفیت اسمی 10 میلیون تن با 17 پست اسکله، اولین بندر شمال کشور است. کشور کشوری که توانست به ظرفیت واقعی هفت میلیون تن برسد.

وی با بیان اینکه پتانسیل خوبی در بندر انزلی وجود دارد و زیرساخت های قابل توجهی در آن ایجاد شده است، افزود: بنادری مانند نوشهر، بوشهر و لنگ از بنادری هستند که در داخل شهر قرار دارند و باید بتوانیم آن را تا حد امکان هوشمند کنیم. استفاده کنید

یونسی با تاکید بر اینکه در حال حاضر 142 هکتار زمین در اختیار اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در بندر انزلی است، افزود: در صورت عدم وجود این سامانه و تردد کامیون ها در داخل شهر و داخل بندر بدون برنامه است. باعث ترافیک خواهد شد .

مدیر کل بنادر و کشتیرانی گیلان با اشاره به اینکه سامانه مدیریت ترافیک ناوگان حمل و نقل جاده ای دارای مزایای مختلفی است گفت: این سامانه خدمات مختلفی از جمله رفع قاچاق کالا، نظم و انضباط و سرعت در تخلیه و بارگیری را ارائه می دهد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا