سایر موضوعات

راه آهن رشت – آستارا برای تکمیل به ۲۲ هزار میلیارد تومان نیاز دارد

وی این خط ریلی را مستلزم سرمایه گذاری سنگین دانست و گفت: یکی از گره های این پروژه تملک زمین در مسیر است چرا که در تمام طول این پروژه زمین های کشاورزی با ارزشی وجود دارد که برای تملک آن ها 2000 میلیارد تومان اعتبار نیاز است. . زمین ها همچنین برای ساخت پروژه 20 هزار میلیارد تومان نیاز است که باید از منابع داخلی و خارجی استفاده کنیم و کل هزینه این پروژه 22 هزار میلیارد تومان است.

خادمی گفت: در سفر رئیس جمهور ایران به مسکو و دیدارهای مشترک با رئیس جمهور روسیه تمایل بیشتری برای حضور این کشور در پروژه رشت – آستارا وجود داشت. در ادامه مذاکرات، تیم های کارشناسان روسی از این جاده بازدید و مشخصات فنی پروژه را دریافت کردند که قرار بود ظرف مدت یک ماه نتایج را برای توافق بر سر نحوه ساخت اعلام کنند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه روسیه هم اکنون در حال آماده سازی برای سرمایه گذاری و ساخت این پروژه است، افزود: وزارت راه و شهرسازی علاوه بر تلاش برای استفاده از منابع خارجی، پیگیر است اعتبار از منابع

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور گفت: با وجود هزینه 800 میلیون یورویی برای تکمیل راه آهن، منتظر روسیه نخواهیم بود و در عین حال به دنبال تامین اعتبار از منابع دیگر هستیم.

به گفته خادمی، روسیه باید مسیر کمک مالی روسیه در این پروژه را مشخص کند که از طریق وام دولتی، سرمایه گذاری مشترک یا فاینانس است.

وی خاطرنشان کرد: راه آهن رشت – آستارا مهمترین پروژه ریلی کشور است که کریدور شمال – جنوب را تکمیل و ایران را به آذربایجان، روسیه و اروپای شرقی متصل می کند.

به گزارش ای بی اس نیوز، خیرالله خادمی درباره وضعیت راه آهن رشت – آستارا و حضور روسیه در این پروژه گفت: این خط ریلی 164 کیلومتر طول دارد و به دلیل وجود زمین کشاورزی، تقریبا 50 درصد مسیر نیازمند احداث است. یک پل، بیش از 52 کیلومتر طراحی پل به پایان رسیده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور، راه‌آهن رشت – آستارا را مهم‌ترین پروژه ریلی کشور دانست که نیاز به 22 هزار میلیارد تومان اعتبار دارد و گفت: این خط ریلی کریدور شمال – جنوب را تکمیل و به هم متصل می‌کند. ایران به راه آهن آذربایجان، روسیه و اروپای شرقی.

انتهای پیام

خادمی خاطرنشان کرد: بنابراین ساخت این پروژه هم به نفع ایران و هم به نفع حمل و نقل بین المللی است و تحولی در حمل و نقل بین المللی کالا ایجاد می کند و می تواند زمینه ساز استفاده از زمین ایران به عنوان مسیر ترانزیتی باشد. برای کالا

بر اساس گزارش وزارت راه، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، راه آهن رشت – آستارا را پروژه ای کلیدی و راهبردی دانست که مکمل شبکه ریلی کشور است و می تواند از طریق ترانزیت سود زیادی به همراه داشته باشد. برای آینده کشورمان با توجه به اینکه مسیر رشت – آستارا بهترین کریدور مواصلاتی جنوب شرق آسیا به اروپای شرقی و روسیه است، انتظار می‌رود محموله‌های سنگین و محموله‌های زیادی را که بین روسیه و هند یا اروپای شرقی و هند می‌رود، جذب کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا