سایر موضوعات

راه آهن: بدهی شرکت های صاحب لکوموتیو را پرداخت کردیم

به گزارش خبرگزاری ای بی اس نیوز ، محمدهادی ضیایی مهرا گفت: یکی از الزامات اجرای طرح های هر گروه یا شرکتی، نیازمندی های مالی آن مجموعه است، بنابراین باید تمام هزینه های آن شرکت بر اساس منابع درآمدی آن عملیاتی شود. تا بتواند پروژه های خود را اجرا کند. .

وی افزود: راه آهن یک بنگاه کاملا دولتی است و هزینه های جاری این بنگاه که شامل پرداخت حقوق کارکنان و نگهداری زیرساخت های شبکه ریلی و ناوگانی که جزو شرکت های خصوصی است باید باشد. از منبع این منابع تامین می شود.

وی ادامه داد: در جلسات کمیسیون بازپرداخت بدهی ها به ریاست مدیرعامل راه آهن این موضوع مطرح شد و از ابتدای مهرماه امسال بازپرداخت بدهی های شرکت راه آهن از شرکت های حمل و نقل ریلی ادامه یافت. با جدیت بیشتر. این پیگیری ها منجر به پرداخت بخشی از بدهی انباشته شده در حوزه ناوگان شد که عمدتاً به بدهی شرکت های صاحب لکوموتیو مربوط می شود.

وی گفت: در طول 3 ماه از فصل پاییز به دلیل تامین منابع مالی بهتر از طریق جمع آوری درخواست های شرکت راه آهن، 6 صورت وضعیت شرکت های لکوموتیودار پرداخت شد که در سال های اخیر بی سابقه بوده و با توجه به نظر شرکت های حمل و نقل و حمل و نقل ریلی، اقدام جهادی خوبی است که در افزایش دسترسی به لکوموتیو موثر بوده است.

ضیایی مهر با بیان اینکه در گذشته دور باطلی ناشی از عدم پرداخت به موقع بدهی برخی شرکت های راه آهن به راه آهن ایجاد شده بود، خاطرنشان کرد: این امر ما را در حمل و نقل کالا ناکارآمد کرده است. در صورت بهبود وصول مطالبات و چرخه نقدینگی، وضعیت گذشته به چرخه سالم و بهتری تبدیل می شود و اثر این وضعیت بهبود یافته بر خود شرکت ها می افتد و لکوموتیوها دوباره در چرخه حمل بار قرار می گیرند. و سرعت حمل و نقل شرکت ها نیز افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: درآمد شرکت راه آهن منوط به حق دسترسی به شبکه ریلی است که عمدتاً برای استفاده از شبکه از شرکت های حمل و نقل ریلی اخذ می شود که باید برای زیرساخت های ریلی و لکوموتیوهای بخش خصوصی هزینه شود. .

عضو هیئت مدیره شرکت راه آهن با اشاره به قانون دسترسی آزاد به شبکه حمل و نقل ریلی گفت: هر شرکت حمل و نقل ریلی بار یا مسافری که از شبکه ریلی استفاده می کند طبق این قانون باید به دو مورد فکر کند. سوالات خدمات ریلی، یعنی ناوگان ریلی دارای شرایط فنی و ایمنی لازم برای تردد در شبکه ریلی و پرداخت هزینه های استفاده از خدمات ریلی است.

وی تاکید کرد: شرکت راه آهن همواره حمایت های لازم را از بخش خصوصی داشته و خواهد داشت. این حمایت ها در سال های اخیر منجر به سرمایه گذاری های خوبی در حوزه ناوگان شده است، به طوری که در سال گذشته 1600 دستگاه واگن باری توسط سرمایه گذاران از شرکت های تولیدی واگن باری سفارش داده شد که این امر منجر به ثبت رکورد تولید واگن باری در سال گذشته شده است. از شروع تولید واگن در کشور کنار گذاشته شود.

ضیایی مهر گفت: در صورت تامین منابع مالی لازم برای جبران هزینه های جاری شبکه ریلی از منابع حاصل از دسترسی به شبکه ریلی به ویژه در حوزه حمل و نقل و تقویت سایر مشوق های سرمایه گذاری از جمله ماده 12 در قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و بند الف تبصره 18 سرمایه گذاران با اشتیاق بیشتری در بخش راه آهن سرمایه گذاری می کنند.

absnews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا