راهآهن ایران ترانزیت سریعتر و ایمنتری را ارائه میکند

بر اساس گزارش شرکت راه آهن، صالحی با بیان اینکه ایران نقاط مرزی زیادی برای تجارت بین المللی دارد، تصریح کرد: هم اکنون زمین های لازم در اختیار همسایگان برای استفاده از ظرفیت های جغرافیایی اقتصادی ایران است.
صالحی در تشریح مسیرهای ریلی کشورمان گفت: در این مسیرها امکان واردات، صادرات و ترانزیت کالا را داریم و این مسیرها علاوه بر امنیت بیشتر می تواند زمان را کوتاه و جریان حمل و نقل بار را ارزان کند. به عنوان مثال می توان بارهایی را که از شرق و غرب روسیه به دریای سیاه و دریای سرخ و از آنجا به هند حمل می شود که از کوتاه ترین مسیر، سریع ترین و ایمن ترین مسیر ایرانیان حمل می شود، مثال زد. راهروها .
معاون وزیر راه و شهرسازی از آمادگی ایران برای ارائه حمل و نقل ریلی در کریدورهای بین المللی کشور خبر داد و گفت: همچنین تخفیف هایی نیز در این زمینه در نظر گرفته شده است که اطلاعات آن ماه گذشته منتشر و به کشورهای مختلف ارسال شده است. کشورها”.
وی همچنین احتمال رهگیری بار در کریدورهای ریلی ایران را برشمرد و خاطرنشان کرد: کریدور شمال – جنوب در مسیر سرخس – بافق – بندرعباس و اینچه برون – تهران – بندرعباس آماده بهره برداری است و امکان حمل و نقل نیز وجود دارد. ماهانه یک میلیون تن بار در این مسیرها حمل می شود که می توانیم سالانه تا 12 میلیون تن بار را در این مسیرها حمل کنیم.
مدیرعامل شرکت راه آهن با اشاره به جلسات و توافقات انجام شده با کشورهای منطقه اوراسیا گفت: امیدوارم با حمایت مسئولان و روسای راه آهن منطقه شاهد گسترش حمل و نقل ریلی بار باشیم. و تبادل گسترده کالا از طریق شرکت های حمل و نقل.
صالحی با بیان اینکه با تکمیل محور اقیانوسی زاهدان – چابهار مسیر نزدیکتری در مسیر شمال به جنوب ایجاد میشود، افزود: مسیر نزدیکتر به اقیانوس هند تا پایان سال 1402 (در 14 ماه) تا پایان سال ایجاد میشود. آخرین مورد که حمل و نقل کالا را تسریع می کند. . با همکاری شرکت های حمل و نقل و کشتیرانی، طی چهار ماه گذشته بیش از 60 هزار تن کالا از سولیکامسک روسیه به بندرعباس ایران حمل شده است.
صالحی با یادآوری اینکه فرصت کنونی ایجاد شده برای همکاری و تبادل نظر و بهره برداری از کریدورهای منطقه ای طی دو دهه گذشته بی نظیر است، افزود: در گفتگو با روسای راه آهن قزاقستان، روسیه و ترکمنستان به این فرصت بی بدیل اشاره کردم و هستم. مطمئن شوید که افزودن حمل و نقل نقش راه آهن را در منطقه اوراسیا برجسته و تثبیت می کند.
وی با بیان اینکه توسعه کریدورهای ترانزیتی و بین المللی برای راه آهن کشورها از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: امیدوارم پس از برگزاری این اجلاس چنین هدفی به خوبی محقق شود.
انتهای پیام
مدیرعامل راه آهن ادامه داد: ایران با این ویژگی جغرافیایی، علاوه بر بورس کالا، آماده ارائه خدمات در حوزه ترانزیت و گردشگری است. راه آهن جمهوری اسلامی ایران اقدامات متعددی را برای راه اندازی قطارهای باری منظم در مسیرهای ترانزیتی انجام داده است و امیدواریم پس از برگزاری این اجلاس، فرصت های خوبی در این زمینه ایجاد شود.
مدیرعامل راهآهن در تشریح مسیرهای ریلی ایران گفت: در این مسیرها توانایی واردات، صادرات و ترانزیت کالا را داریم و این مسیرها علاوه بر امنیت بیشتر، میتواند زمان را کوتاهتر و گردش کالا را ارزانتر کند. ”
به گزارش ای بی اس نیوز، سید میاد صالحی در اجلاس بین المللی شناخت ظرفیت ها و پتانسیل های حمل و نقل ریلی جمهوری اسلامی ایران که با حضور هیئت هایی از روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، بلاروس، ازبکستان برگزار شد، حضور یافت. ترکمنستان، تاجیکستان، نمایندگان شرکت های حمل و نقل ایرانی و مدیران راه آهن جمهوری اسلامی ایران. شید گفت: ایران می تواند فرصت های بزرگی را در اتحادیه اقتصادی اوراسیا ارائه دهد و اکنون زمینه لازم برای استفاده همسایگان از ظرفیت های اقتصادی جغرافیایی ایران فراهم است.
مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه امیدواریم این نشست فرصت مناسبی برای تبادل نظر و تبادل اطلاعات در زمینه حمل و نقل ترانزیت و ریلی باشد، گفت: در مسیر شمال به جنوب امکان حمل کالاهای عبوری از جاده قزاقستان وجود دارد. ازبکستان و ترکمنستان به سرخس یا اینچه برون و در نهایت بندرعباس و در مسیر شرق به غرب از سرخس و اینچه برون به تهران و سپس به مرز رازی و ترکیه می رسد.
وی با اشاره به اهمیت پروژه های در دست تکمیل در رشت- آستارا و زاهدان- چابهار افزود: هم اکنون امکان ارسال بار به بندرعباس از مرز بین المللی اینچه برون و سرخس وجود دارد و آماده دریافت بار از سرخس هستیم. و ظرف سه تا چهار روز به بندرعباس تحویل دهید.