علما توسط رسانه ها ذکر نمی شوند ، کانال های خبری آنها را زنده نگه نمی دارند ، توییتر کاریزما برای آنها ایجاد نمی کند ، باید بپذیریم که این افراد همیشه با اراده ها و سرنوشت های دیگر در صدر قرار دارند ، چگونه علامه طباطبایی بیشترین علمای معروف به مدت چهار دهه آیا آنها ایران شده اند؟! روایت و کتاب این اسطوره ها را باید خارج از معادلات درک افراد مشهور و قوانین تبلیغات مشاهده کرد! نه اینکه امروز شهرت مذهبی نداریم ، بلکه داریم! اما نوع جذب این نوع بزرگان مذهبی ، نوع رسانه ، تبلیغات ، بازی افراد مشهور و غیره نیست. بزرگان می گویند این عدم نیاز به تأیید مردم و رسانه ها و نیازی که در دعای علامه نوشته شده است ، تناقضات آشکاری است که جذابیت های باطنی را در قلب های مذهبی جامعه ایجاد می کند.
در حالی که چنین دانش پژوهانی در هر دوره از تاریخ آمده اند و برای همیشه ستاره های کمیاب باقی مانده اند ، و درست مانند شیخ مفید ، علامه مجلسی ، علیرغم گذشت قرن ها ، همیشه باید برای شاگردان اسطوره باقی بماند. این یک واقعیت تاریخی است که برخی از رهبران مذهبی سالها منبع جاذبه های دینی ، اخلاقی ، عرفانی و علمی برای نسل های جوان باقی مانده اند.
انتهای پیام /
این واقعیت که یک شخص به ندرت در زمینه های مختلف در رأس اول است همیشه محل تعجب و تحسین عالمان و غیر دانش آموزان است ، اما علامه حسن زاده از جمله دانشمندانی بود که برای تفکر مانند فیلسوف نیازی به دانستن فلسفه نداشت ، شما مجبور نبودید عرفان نظری را مطالعه کنید برای دانستن عرفان آن ، شما مجبور نبودید حتی در سلولهای تمایل به شناخت جهان آن زندگی کنید. نه تنها ارواح جامعه او را نشانه ذوالفنون می دانستند ، بلکه قلب های جامعه نیز ناخواسته او را به عنوان یک جهان خاص و بزرگ می دیدند.
باید به این شورهای مقدس احترام خاصی گذاشت و لازم است در مورد چگونگی شکل گیری این شورها در جامعه تأمل شود. خوب است ما مدعیان فعالیت های رسانه ای ، سیاسی و فرهنگی جبهه انقلاب نیز در این باره به علامه حسن زاده فکر کنیم. چگونه شخصی که ظاهراً از مواضع سیاسی و محافل انقلابی روزمره کنار گذاشته شده است ، بزرگترین حامی ولایت فقیه باشد؟! چگونه می توان کمیت مکرر مواضع انقلابی و سیاسی ما به اندازه تکرار ضعیف مواضع علامه حسن زاده تأثیری نداشت؟ شاید ساده ترین پاسخ این باشد که برای م beثر بودن در انقلاب ، علاوه بر مهارتهای خاص علمی ، زبانی و سیاسی ، باید از قلب عرفانی و باطنی پاک و صالح و شبیه علامه حسن زاده برخوردار بود.
به گزارش خبرنگار سیاسی ABSNEWS ، مهدی جهان تیغی ، کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی نوشت: برای من که اهل دین ، فلسفه ، عرفان ، فقه ، نجوم ، ریاضیات باستان نیستم ، پزشکی ، ادبیات ، علوم و غیره نمی دانم ، نوشتن درباره شأن و وصف علامه حسن زاده آملی ظلم بزرگی به اوست؛ اما علامه حسن زاده برای بسیاری از معاصران ما علاقه زیادی به انقلابی گری ، اخلاق بیشتر ، علاقه مندی به جستجوی دین ، اطاعت از ولایت فقیه ، داشتن تصویری افسانه ای از علامه طباطبایی ، و پیدا کردن گوش داشت. و قلبها برای شنیدن کلمات عرفانی و غیره.
در این مدت ، علامه حسن زاده سالها دور از شلوغی معمول زندگی می کرد و نه تنها تعداد کمی از افراد از زندگی و زندگی خصوصی او مطلع بودند ، بلکه بسیاری از افراد نیز اطلاعات چندانی از آن نداشتند. سال ها. اما برخلاف قوانین اطلاعات و رسانه ها ، او برای تایید شدن نیازی به صحبت و سخنرانی نداشت ، لازم نبود در فضای مجازی حضور داشته باشد ، نیازی به مشاور رسانه ای نداشت. راه اندازی سناریوی رسانه ای برای نمایش آن ، یا فضای مجازی برای محافظت از آن ؛ او حتی نیازی به شاگرد یا شاگردی نداشت تا بیشتر به عظمت علمی اش معروف شود ، اساساً نیازی به دیده شدن نداشت!
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز