مسعود مزکیان گفت: تحقق عدالت آموزشی مستلزم تغییر در نگرش و عملکرد مدیران است و این امر با پشت میز نشینی محقق نمی شود، همه مدیران باید آستین ها را بالا بزنند.
به گزارش ای بی اس نیوز، پیرو رویکرد ویژه رئیس جمهور و نگاه ایشان به تحقق عدالت آموزشی در کشور به عنوان یکی از اولویت های دولت چهاردهم، اولین جلسه از طرح ویژه «محرومیت از فضاهای آموزشی» در تهران برگزار شد. حضور مسعود Bizikien و مسئولان آموزش و پرورش.
در این جلسه پس از استماع گزارش تفصیلی وزیر آموزش و پرورش از وضعیت موجود فضاهای آموزشی به ویژه در مناطق محروم کشور و همچنین نظام سیاسی سازماندهی مدارس اتصال، مدارس سنگی، مدارس دارای یک تراکم بیش از 35 نفر، مناطق با میانگین فضای آموزشی کمتر از 3 متر و پروژه های نیمه تمام و مدارس در حال ساخت، محرومیت زدایی از فضاهای آموزشی کشور را مستلزم تغییر رویکرد و عملکرد مدیران دانست و گفت: معتقدیم آینده کشور را مدارس رقم می زنند اگر بتوانیم فضای آموزشی مناسب را برای همه دانش آموزان در نقاط دورافتاده کشور ایجاد کنیم و همچنین روش های منسوخ آموزش را تغییر دهیم و به عدالت آموزشی دست یابیم و دنیای خود را غنی سازیم. و در آخرت نیز آینده کشور را تضمین خواهیم کرد.
دکتری بر اساس 4 اصل عدالت، روابط بین وزارتی، مشارکت مردمی و فناوری مناسب، بر لزوم ایجاد ساختار استانی، شهرداری، شهری و ادارات برای تحقق این طرح تاکید و خاطرنشان کرد: در چارچوب روابط بینوزارتی خدماتی با استفاده از ظرفیتهای مسئولان استانی، ائمه جمعه، شوراهای شهر، شهرداریها و حتی مدیران مدارس و معلمان در این زمینه بسیار مؤثر و مهم است، دولت نیز استانداران را مجبور به حمایت از این طرح و تجمیع توانمندیهای خود و همچنین مسئولان استانی خواهد کرد. مدیران فضاهای آموزشی هر کدام باید مسئولیت خود را در رسیدگی به این حوزه داشته باشند.
رئیس جمهور در ادامه استفاده بهینه از مشارکت مردمی و همچنین کمک نهادهای حمایتی از جمله بسیج سازندگی، بنیاد برکت، بنیاد علوی و سایر دستگاه ها را از دیگر راهکارهای موثر برای تحقق این امر برشمرد و افزود: در کنار آن استفاده از کمک های مردمی و مردمی است مشارکت برای تسریع پیشرفت کارها باعث تقویت سرمایه اجتماعی نظام و کشور می شود زیرا مردم آن را کمک کننده به توسعه و شکوفایی کشور می دانند.
رئیس جمهور همچنین بر عهده گرفتن «مسئولیت اجتماعی» دستگاه های مختلف اجرایی، شرکت های بزرگ دولتی و خصوصی و انبوه سازان در تامین مالی این طرح تاکید کرد و اعلام کرد: نظارت روزانه بر اجرای طرح به منظور بررسی میزان هماهنگی مسئولین و پیشرفت کار طبق جدول زمانی حداکثر یک ساله. یکی دیگر از الزامات اجرای این طرح است.
وی همچنین با بیان اینکه مشروط شدن اجرای این گونه طرح ها به اعطای بودجه و اعتبارات دولتی به نتیجه نمی رسد و به نتیجه نمی رسد، تاکید کرد: تحقق عدالت آموزشی مستلزم تغییر نگرش و عملکرد مدیران است و محقق نمی شود. با پشت میز نشینی همه مدیران آستین ها را بالا بزنند، همچنین از ساخت مدرسه برای دانش آموزان مناطق محروم دریغ نمی کنیم و اگر چنین نگاهی در مدیران ما نهادینه شود اتفاقات بزرگی رخ خواهد داد.
انتهای پیام