توکلی در نامه ای به قالیباف: شفاف سازی
به گزارش ای بی اس نیوز، متن این نامه به شرح زیر است:
“به نام خدا
2- ایراد مهمی بر اتخاذ این موضع وجود دارد که در ادامه به آن اشاره خواهم کرد.
حامیان پرونده او تلاش کرده اند تا رونوشت واقعی آن بیانیه را به صورت آنلاین در دسترس قرار دهند.
3 – یکی از جنبه های مهم انحراف هواداران دست کم گرفتن تاریخ است. علی علیه السلام در نامه ای به عثمان بن حنیف، والی بصره، عثمان را به دلیل شرکت در سور غنی مورد حمله قرار داد که به مدت 15 قرن، شیعه و غیر شیعه به شدت عثمان را مورد انتقاد و سرزنش قرار می دادند. تقصیر فرماندار این بود که در مهمانی شرکت کرده بود که پابرهنهها آن را تعقیب کرده بودند و شکم برگان روی آن بود.
رئیس جمهور محترم و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی
سلام عزیزم
روزی ابوذر به خانه سلمان رفت. بعد از چند دقیقه از سلمان پرسید: «در خانه چیزی برای خوردن داری؟» سلمان سفره خود را آورد و برای ابوذر باز کرد. فقط نان در آن بود. چند لقمه خورد و پرسید نمک خورش نان داری؟ سلمان پاسخ داد: یک لحظه صبر کن تا تو را بیاورم. آفتاب را گرفت و به مغازه محل رفت و فروخت و نمک آورد به خانه و روی سفره گذاشت. وقتی ابوذر راضی شد دستش را به سوی آسمان بلند کرد و گفت: خدایا شکرت که راضی شدی. سلمان که به درخواست ابوذر که میهمان او بود حاضر بود خورشید خود را برای بزرگداشت میهمان عهد کند، اما وقتی ابوذر خود را راضی دانست، از تحریف ارزش های اسلامی و برادر دینی خود راضی نشد. تغییر ماهیت ارزش های اسلامی به او گفت: اگر راضی بودی خورشید برادرت گروگان نمی گرفت!
نخواستم در مورد رفتار خانواده یک مقام ارشد صحبت کنم، اما ایشان گفتند وزنی که خداوند در دفاع یا حمله به دکتر قالیباف به اشیا و چیزها داده است رعایت نشده است و به همین دلیل این نامه خطاب به نمایندگان آمده است. مردم نوشته شده است به همین دلیل نباید از اهمیت گوینده یا موضوع غافل شد.
در این جریان، مواضع شخصیت های محترمی دیده شد که از روش های مورد قبول خودشان پیروی نکردند. وظیفه خود دانستم که بر اساس مقتضیات وَالسَّمَاءَ رَفَعَهَا و وَضَعَ الْمِیزَانَ از روی حب و بغض نسبت به دکتر قالیباف دست بند بندازم.
آقای الیاس قالیباف نسبتاً بهترین موضع را گرفت، زمان بیان موضع و محکومیت رفتار به گونه ای بود که حقیقت در موضع گیری آشکار شد.
اجازه بدهید چند نکته را بیان کنم:
1. الیاس به صراحت سفر تام را نابخشودنی خواند و در بیانیه خود برای محافظت از پدرش اخباری را منتشر کرد. پدر با این سفر مخالف بود. موکدا ضمن عذرخواهی از مردم، عذرخواهی از خانواده را نیز ضروری دانست. وی در عین حال از مردم خواست اشتباه فرزند را به نام پدر ننویسند و خاطرنشان کرد که این سفر آبروی پدر را زده است.
احمد توکلی در نامهای به رئیسجمهور و نمایندگان مجلس با اشاره به حواشی سفر خانواده قالیباف به ترکیه نوشت: اگر بپذیریم که این سفر به آبروی رئیسجمهور (که این کار را انجام داده است) تنها راهش شفافسازی است. این وظیفه دکتر قالیباف است که با شفاف سازی ابهامات رئیس مجلس برطرف شود.
عثمان در جنگ احد و تمام غزوه های بعدی در رد پای پیامبر بود. او در جنگ های امیرالمومنین از جمله جنگ جمل شرکت کرد. امام رضا در مورد عثمان می فرماید: عثمان به علی وفادار بود و تا آخر عمر تغییر سیاست نداد.
این عثمان رسمی که تا پایان عمر امام معصوم را امضا می کند، علی القاعده را در جایگاهی بالاتر از آقای قالیباف قرار می دهد. حالا عثمان را با آقای قالیباف مقایسه کنید و زشتی خرید لباس از ترکیه را با پذیرفتن مهمانی پولدار بسنجید. به نظر شما امیر مومنان در حادثه امروز کمتر از زمان خودش عصبانی بود؟
آقای الیاس قالیباف به درستی تقصیر نابخشودنی اطرافیان را ناشی از وضعیت دردناک مردم در فقر می داند. حامیانی که حتی سمت آقای الیاس قالیباف را هم نپذیرفتند
آیا از اسکان ایرانیان شریف خبر نداشتند؟
آیا حامیان فقر مردم ایران را نادیده گرفتند؟
بچه های کار را ندیده اند؟
آیا از متلاشی شدن کانون های خانوادگی به دلیل نداشتن یک سرپناه ورق بی خبر بودند؟
وقتی پسر متجاوز در اظهاراتش وضعیت اقتصادی مردم را به گونه ای توصیف می کند که حتی اگر در مورد خرید چند لباس بوده باشد، الیاس قالیباف آن را به دلیل معیشت شدید همزمان مردم ایران غیرقابل بخشش می داند. چرا برخی از موافقان سعی کرده اند موضوع را کم اهمیت جلوه دهند؟ آیا فکر می کنند این افراط و تفریط در رسیدگی به این حادثه تلخ بیش از آن چیزی بود که در بالا به آن اشاره کردیم؟ اینکه می گویند واردات چمدان از ترکیه مخفی ترین جنبه زندگی کارمندان دولت است و نباید آن را نادیده گرفت نشانه جهل است یا اگر بگوییم فقط دولت می تواند به فردی که متهم به فساد است حمله کند و همچنین دولت را مجبور می کند. از جنجال پرهیز کنید، اشتباه نکنید و از استراق سمع و کنترل استفاده کنید، پس کار علی چه توجیهی دارد که به صاحب جاسوسی برای کنترل عوامل شما بگوید. و اگر اطلاعاتی که جاسوسان از یک دلال می دهند ثابت بود، منتظر شاهد باشید؟ بله، حضرت علی این رازداری را در مورد عیب مردم لازم دانسته، اما در مورد مسئولان نه!
تَحَفَّظْ مِنَ الاَْعْوَانِ، فَإِنْ أَحَدٌ مِنْهُمْ بَسَطَ یَدَهُ إِلَی خِیَانَة اجْتَمَعَتْ بِهَا عَلَیْهِ عِنْدَکَ أَخْبَارُ عُیُونِکَ، اکْتَفَیْتَ بِذَلِکَ شَاهِداً، فَبَسَطْتَ عَلَیْهِ الْعُقُوبَةَ فِی بَدَنِهِ، وَأَخَذْتَهُ بِمَا أَصَابَ مِنْ عَمَلِهِ، ثُمَّ نَصَبْتَهُ بِمَقَامِ الْمَذَلَّةِ، وَوَسَمْتَهُ بِالْخِیَانَةِ، وَقَلَّدْتَهُ عَارَ التُّهَمَةِ.
هرگاه یکی از آنها به تو خیانت می کرد و خبر جاسوسان از خیانت او به تو می رسید و همه به او شهادت می دادند، همین خبر برای تو کافی بود. شما باید فشار را به خاطر خیانتی که مرتکب شده مجازات کنید و او را به خاطر کاری که انجام داده بازخواست کنید. پس او را تحقیر کن و مهر خیانت را بر او بیاویزند و ننگ تهمت را بر گردنش بیاویزند!
از این رو، علی علیه السلام دروازه شهر حکمت، نه تنها جنایات و تخلفات حاکمان و کارگزاران را اجتماعی می کند، بلکه خلأ ایجاد می کند. نه تنها پرسه می زند، بلکه از استراق سمع (جاسوس بدون استراق سمع چه فایده ای دارد؟) نه تنها برای تنبیه، بلکه بدنام کردن نیز استفاده می کند.
علی (ع) در نامه ای بر مردم می فرماید که در همان نامه به مفسدان و فاسدین چنین دستورات اکید می دهد. علی (ع) می فرماید: پس در عیب هایی که از مردم بر شما پوشیده است کنجکاو مباش. ، زیرا شما وظیفه دارید فقط آنچه را که از عیب مردم برای شما معلوم است اصلاح کنید و آنچه را که از شما پوشیده است در مورد عیب مردم قضاوت کنید. «عیب مردم را بپوشان تا خداوند عیب تو را که دوست داری از مردم بپوشاند».
«اگر میخواستم، باز هم میتوانستم روی عسل تصفیهشده، دانههای گندم و ابریشم بافتهها راه بروم، اما بعید است که هوای نفسم بر من چیره شود و حسادت مرا مجبور خواهد کرد که غذای لذیذ را انتخاب کنم، در حالی که شاید در حجاز هستم. ” یا کسى زنده بماند که امیدى به قرص نانى نیست و سیرى شکم را به خاطر نیاورد یا شب را با شکم پرى صبح با شکم گرسنه و جگر سوزان بگذرانم. من.”
absnews
در اظهارات الیاس قالیباف و برخی از هواداران بارها گفته شد که سوال مبهم است یا خرید آن چیزی نیست. اگر کسی بپذیرد که این موضوع به اعتبار رئیس مجلس (که این کار را انجام داده است) لطمه زد، تنها راه برون رفت شفافیت کل ماجراست.
این وظیفه دکتر قالیباف است که با شفاف سازی ابهامات رئیس مجلس را برطرف کند. اعتراض او قبل از سفر کافی نیست زیرا به عنوان یک شخصیت باتجربه می دانست ممکن است چنین اتفاقاتی بیفتد و باید جلوی سفر را می گرفت. نکات دیگری در این زمینه وجود دارد که آن را به فرصت دیگری موکول می کنیم.»
وقتی پذیرفتن دعوت ثروتمند آنقدر علی را آزرده می کند که تازیانه سرزنش را بر والی خود می کوبد، معلوم می شود که امروز امیر مومنان اگر می خواست ماله را مقصر بداند کمتر چیزی نمی گفت. البته اگر عثمان بن حنیف را بشناسید ادعای ما قویتر خواهد بود.