جمعه , ۲ خرداد ۱۴۰۴

دولت و مجلس برای بهبود زندگی معلمان و کیفیت آموزش اقدام کنند

«انور حبیب زاده» بوکانی همچنین از وزیر آموزش و پرورش خواست تا تدوین آیین نامه طبقه بندی معلمان را پیگیری کند تا عملیات اجرایی آن از نیمه دوم سال 1400 و اوایل سال 1401 آغاز شود.

با تصویب ماده 8 این لایحه در مجلس، دستورالعمل اجرایی این قانون در مورد نحوه تشکیل هیات های نظارت مرکزی، استانی، شهری و منطقه ای، تعیین امتیاز معلمان برای طبقه بندی، شرایط تحصیل، ارتقاء، تعلیق و تنزل رتبه و نحوه تعیین میزان فوق العاده طبقه بندی امتیازات کسب شده ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ این قانون توسط وزارت آموزش و پرورش و دو نفر از اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری کشور. مجلس شورای اسلامی به انتخاب کمیسیون (به عنوان ناظر) با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه و به تصویب هیأت وزیران می رسد.

بررسی لایحه طبقه بندی معلمان دستور کار اصلی امروز نمایندگان بود. «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی پس از تصویب این لایحه در مجلس، دلیل تاخیر در این تصویب را نیاز به کارشناسی دقیق دانست و تصریح کرد: مجلس و دولت سیزدهم.

بر اساس این لایحه معلمان، معلمان، کارآموزان، مربیان، مشاوران واحدهای آموزشی، مراقبین سلامت، مدیران و دستیاران شاغل در واحدهای آموزشی که صرفاً در مشاغل مذکور در واحدهای آموزشی به کار گرفته می شوند. آنها می توانند مهارت های خود را افزایش دهند که شامل ویژگی ها، ویژگی ها و توانایی های لازم برای موفقیت در شغل یا عملکرد برتر در زمینه دانش، نگرش و مهارت است. ارتقاء شغلی و درآمد داشته باشید. همچنین در این لایحه صلاحیت معلمان، متخصصان، عمومی، حرفه ای و افراد مجرب مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس مجلس در پاسخ به این انتقاد گفت: هدف از این لایحه صرفاً طبقه بندی معلمان است نه سایر افراد شاغل در مدارس. «محمدرضا پورابراهیمی» نیز در موافقت با رئیس مجلس اعلام کرد: در طبقه بندی معلمان، معلم به عنوان فردی تلقی می شود که در کلاس حاضر می شود و کار تربیتی انجام می دهد.

این لایحه در ابتدای ارائه شامل 10 ماده و 6 پاورقی بود که اولین بار در اردیبهشت ماه سال جاری در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس مورد بررسی قرار گرفت. این کمیته پس از بررسی در پایان شهریور ماه، تغییراتی در این لایحه ایجاد کرد و تعداد مواد را به 9 ماده و 7 تبصره افزایش داد.

نمایندگان همچنین ماده 5 این لایحه و تبصره های آن را که سازوکار ارتقای رتبه معلمان را در بر می گرفت، تصویب کردند و مقرر کردند که کسب نمرات بالاتر مستلزم حداقل پنج سال سابقه خدمت در هر پایه و احراز سایر شرایط لازم مقرر در قوه مجریه است. آئین نامه. از این قانون خواهد بود.

سوالی که امروز به تصویب رسید چه بود/ تکلیف مجلس برای وزارت آموزش و پرورش

حمیدرضا بابایی نماینده همدان نیز طرح طبقه بندی معلمان را یک میثاق حاکمیتی با این قشر دانست و از دغدغه های در آستانه بازنشستگی گفت: و با توجه به ذهنیت نمایندگان این را بگویم. ، که در دو سال اخیر تصویب خواهد شد.

«جبار کوچکی نژاد» نماینده مردم رشت در بررسی اصلاحیه کمیته آموزش، تحقیقات و فناوری درباره لایحه طبقه بندی، تغییرات را بسیار مؤثر و دقیق دانست و گفت: این شیوه طبقه بندی باعث ایجاد انگیزه در معلمان می شود، طبقه بندی معلمان باید شفاف باشد. . این روش طبقه بندی ناقض حقوق فرهنگیان است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه نظام طبقه بندی معلمان در روزهای 28 و 28 مهرماه 93، مواد 1، 2 و 3 این لایحه را تصویب کردند و به تصویب رسید و تقدیم آموزش و پرورش، تحقیقات و فناوری شد. کمیسیون برای بررسی بیشتر .

مجلس درباره لایحه طبقه بندی چه گفت؟

نمایندگان پارلمان اروپا نیز امروز ماده 7 را حذف کردند که شامل محدودیت در تخصیص پنج رتبه به معلمان بود. در این ماده، انتساب پایه های پنج گانه به این صورت بود که با اجرای نظام طبقه بندی معلمان و احراز شرایط موضوع ماده (4) این قانون، حداقل سی درصد (30%) از معلمان مشمول تربیت معلم، حداقل سی درصد (30)%) در مرتبه معلم – مربی، حداکثر بیست درصد (20%) در مرتبه استادیار، حداکثر ده درصد (10%) در مرتبه استادیار و حداکثر ده درصد (10%) در مرتبه معلمی.

با تصویب ماده 6 این لایحه در مجلس، میزان افزایش حقوق و مزایای معلمان تعیین شد. بدین ترتیب برای معلمان با رتبه دستیار تدریس ده درصد (10%)، معلم مربی پانزده درصد (15%) علاوه بر افزایش رتبه قبلی، استادیار دوازده درصد (12%) علاوه بر افزایش رتبه قبلی، کاردانی تدریس ده درصد (10%) علاوه بر افزایش رتبه های قبلی و معلمی، پنج درصد (5%) علاوه بر افزایش رتبه های قبلی، به کل حقوق، مزایای جانبی و مستمر اضافه می شود. پاداش ها و ارقام مندرج در قوانین استخدام معلم.

محمدرضا صباغیان یکی دیگر از نمایندگان مجلس نیز خواستار تنظیم مقررات برای خانواده بزرگ فرهنگیان و کارکنان خدماتی شد.

لایحه «نظام رتبه بندی معلمان» برای اجرای بند الف ماده 63 قانون پنج ششم، 25 اسفندماه سال گذشته پس از تدوین در وزارت آموزش و پرورش و تصویب هیأت وزیران توسط رئیس جمهور سابق به مجلس یازدهم تقدیم شد. – سال برنامه توسعه اقتصادی و اجتماعی و ایجاد فرهنگ و سازوکار قانونی برای افزایش انگیزه در کار، کسب و ارتقای صلاحیت معلمان و نیز انطباق نظام حقوق و دستمزد با توجه به شایستگی ها و نتایج عملکرد رقابتی معلم ها.

به گزارش خبرنگار سیاسی ای بی اس نیوز؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی سرانجام پس از اتمام مطالعات لایحه طبقه بندی معلمان و ایجاد تغییراتی در آن، جلسه علنی روز چهارشنبه ۲۴ آذرماه برگزار کردند. تایید کردند. تصویب این لایحه در بهارستان نشان از تلاش دولت و مجلس برای بهبود وضعیت معلمان به ویژه ارتقای کیفیت معیشت آنان دارد.

همچنین با تصویب ماده 4 این لایحه، فرآیند رتبه بندی کلیه معلمان بر اساس مزایای دوره های ضمن خدمت، سنوات تحصیل در دانشگاه فرهنگیان و به تربیت دبیر و شهید رجایی، عمومی، حرفه ای و حرفه ای انجام شد. مهارت ها، عملکرد رقابتی، دانش تخصصی – آموزش، پژوهش، خلاقیت و نوآوری، سال ها سابقه تدریس، آموزش مدیریت در آموزش و پرورش، آخرین مدرک تحصیلی و کسب امتیاز لازم در نظام طبقه بندی معلمان در یکی از رتبه های ماده (3) این قانون و بر اساس آیین نامه اجرایی این قانون حداکثر تا پایان سال 1400 انجام شود.

درباره صادق سیاسی

پیشنهاد ما به شما

شروع برنامه برای استفاده از 6000 موتورسیکلت تاکسی و برقی در تهران

معاون رئیس جمهور از شروع برنامه جایگزینی 6000 تاکسی و موتور سیکلت با موتور سیکلت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *