اخبار اقتصادی روز

اقتصاد تغییر ساختار خودرو با افزایش تولید

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: برای اقتصادی شدن تغییر شاسی یا پلت فرم خودرو باید تولید خودروهای مجهز به شاسی جدید افزایش چشمگیری داشته باشد.

آقای امیرحسن کاکایی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه صنعت خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به پلت فرم یا ساختار خودروهای داخلی گفت: خودرو مجموعه ای از شاسی، موتور، صندلی و قوای محرکه است. به‌عنوان مثال، خودروسازان مطرح دنیا برای کاهش هزینه‌های تولید، 15 نوع خودرو را با شاسی و زیرمجموعه یکسان طراحی و تولید می‌کنند که به آنها شاسی می‌گوییم، طراحی و تولید شاسی را به صرفه می‌کند.

این کارشناس صنعت خودرو، تولید زیربنای خودرو در ایران را به دلیل تولید کم خودرو زیان ده دانست و افزود: 2 خودروساز مطرح دنیا سالانه بیش از 10 میلیون خودرو با 5 زیرساخت مشترک تولید می کنند و به همین منظور. دلیل اینکه آنها نیز موفق هستند. تولید کمتر از 5 میلیون خودرو برای تعریف ساختار معنا ندارد، تولید یک میلیون خودرو در سال برای یک خودروساز به صرفه نیست و تولید کمتر از 200 هزار دستگاه در مجموع برای یک کارخانه به صرفه نیست. . .

وی افزود: در ایران تولید خودرو در بهترین شرایط یک میلیون و 600 هزار دستگاه بوده است. در کشور حداقل 10 خودروساز سواری داریم که هیچکدام از آنها تولید یک میلیون دستگاه در سال ندارند. بالاترین میزان تولید خودروسازان ایرانی به این ترتیب پراید بود که به 500 هزار دستگاه در سال رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا