دونالد ترامپ دوباره به فیس بوک بازگشته است، اما تغییرات داده های این غول فناوری، توانایی او را برای جمع آوری کمک های مالی از کاربران این شبکه اجتماعی کاهش داده است، همانطور که در زمان ورود شهاب سنگی خود به کاخ سفید انجام داد.
ترامپ که بیش از هر سیاستمدار دیگری به صورت آنلاین پول جمع آوری کرده است، دیگر نمی تواند مستقیماً ده ها میلیون دنبال کننده فیس بوک خود را با درخواست های جمع آوری کمک های مالی هدف قرار دهد یا کاربرانی را پیدا کند که دیدگاه های سیاسی مشابهی دارند. بنابراین یافتن حامیان مالی دشوارتر و پرهزینه تر است. در حالی که این تغییرات بر هر کمپین مردمی که برای جمعآوری بودجه به فیسبوک متکی است، تأثیر میگذارد، رئیسجمهور سابق ایالات متحده باید بیش از هر زمان دیگری ارتش خود را از کمککنندگان کوچک افزایش دهد.
پست روز جمعه ترامپ در فیس بوک “من برگشتم” اولین پست او از سال 2021 پس از لغو تعلیق وی در ژانویه بود. متا پلتفرم که شرکت مادر فیس بوک است، او را به دلیل تشویق طرفدارانش به راهپیمایی از مقابل ساختمان کنگره آمریکا در 6 ژانویه 2021 به مدت دو سال محروم کرد. ترامپ اکنون قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 شرکت کند.
اما همه چیز تغییر کرده است و در انتخابات 2024، این اولین باری است که نامزدهای ریاست جمهوری با از دست دادن اطلاعات سیاسی در فیس بوک دست و پنجه نرم می کنند. در نزدیک به شش هفته پس از اعلام سومین نامزدی ریاست جمهوری خود، ترامپ برای هر دلار جمع آوری شده 91 سنت هزینه کرده است، که بازگشت سرمایه ای ناپایدار است، و باید میلیون ها کمک کننده دیگر برای اهدای 10 یا 20 دلاری به طور همزمان پیدا کند، به همان اندازه اهداکننده. حزب جمهوری خواه گفت که این بار از آن حمایت نخواهد کرد. سایر اهداکنندگان یک بار اقامت، مانند میلیاردر میریام ادلسون، گفتهاند که قصد دارند از نبرد نامزدی دور بمانند، که ترامپ را در برابر چندین رقیب احتمالی، از جمله ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا و همچنین مایک پنس، معاون رئیسجمهور سابق، که دارای این نامزدی است، قرار میدهد. ثروتمندان آن را دارند، او از آنها جلوتر است.
گزینه های تبلیغاتی هدفمند که در ژانویه 2022 حذف شدند، در آوریل ناپدید شدند. تحلیل بلومبرگ نیوز نشان می دهد که در نتیجه این تغییرات هزینه های تبلیغات مهمانی در فیس بوک به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. هزینه های نامزدهای فعلی مجلس نمایندگان در سال 2022 نسبت به سال 2020 40 درصد کاهش یافته است و در ابتدای سال جاری، در مقایسه با آمار سال های گذشته، هزینه تبلیغات سیاسی در فیس بوک کمتر بود.
حذف این گزینهها برای قرار دادن تبلیغات سیاسی در یک مکان ایدهآل بهویژه برای ترامپ دشوار است که از سال 2015 بیش از 1.2 میلیارد دلار از کمککنندگان کوچک جمعآوری کرده است، عمدتاً از طریق پلت فرم شبکههای اجتماعی. بررسی بلومبرگ از آمار کمیسیون انتخابات فدرال نشان میدهد که بسیاری از اهداکنندگان فقط یک بار کمک میکنند، و از بین کسانی که چندین بار میدهند، بیش از نیمی از اهداکنندگان در عرض 90 روز پس از اولین مشارکت خود، اعطا میکنند. .
پیش از تغییرات فیس بوک، کمپین های تبلیغاتی می توانستند کاربران را بر اساس درگیری آنها با مسائل سیاسی و اجتماعی هدف قرار دهند، سپس تبلیغاتی را بر اساس ترجیحاتشان به آنها نشان دهند، می گویند جمع آوری کننده های سرمایه دیجیتال، در مقایسه با کاربران عادی فیس بوک، مشارکت سیاسی بیشتری داشتند. آنها همچنین میتوانند درخواستهایی را برای مثال برای حامیان انجمن ملی تفنگ یا یک گروه والدین ارسال کنند. به همین دلیل است که کمپین ها در سال 2020 885 میلیون دلار روی این پلتفرم خرج کردند. از آنجایی که کمپین ها دسترسی به آمارهای سیاسی را از دست می دهند، تنها می توانند از معیارهای کمتر مرتبط مانند سن، مکان، جنسیت و جنسیت، منافع عمومی استفاده کنند. اما بعید است که اکثر کاربران به اندازه کافی به سیاست اهمیت دهند تا به یک نامزد کمک مالی کنند.
به گفته خریداران تبلیغات دیجیتال، عوامل دیگری در کاهش احتمال یافتن اهداکنندگان در فیس بوک نقش داشتند. این شرکت تقریباً تمام تبلیغات سیاسی را پس از انتخابات 2020 ممنوع کرد. سپس، پس از هجوم حامیان ترامپ به ساختمان کنگره در 6 ژانویه، این ممنوعیت تا مارس 2021 تمدید شد. همچنین، پس از انتخابات 2016، فیس بوک متهم به انتشار اطلاعات نادرست در این پلت فرم شد. ، دید نشریات سیاسی را برای کاربران کاهش داد.
به گزارش بلومبرگ، جمعه گذشته، ترامپ تلاش کرد تا حال و هوای کمپینی را احیا کند که در آن فیسبوک به جمع آوری 250 میلیون دلار کمک های آنلاین کمک کرد. او در یک ویدئوی 12 ثانیه ای از سخنرانی شب پیروزی انتخابات 2016 خود در فیس بوک گفت: متاسفم که شما را منتظر نگه می دارم، کار پیچیده ای است.
انتهای پیام