اخبار اقتصادی روز

کمپین “انرژی” برای ورود به پیک مصرف برق در سال 1403

پویش

«بانرجی» یک برنامه و کمپین فرهنگی و آموزشی برای بهینه سازی مصرف برق با مشارکت مردم در سراسر کشور است. هدف اصلی از اجرای این برنامه کاهش 15 درصدی مصرف برق در 21 هفته است و امید است پس از این مدت مصرف بهینه برق تا حدودی به رفتار روزمره مردم ایران بستگی داشته باشد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، کمپین «با انرژی» از 20 اردیبهشت ماه رسما آغاز به کار کرد. در عین حال، مشترکان خانگی و تجاری بیش از 80 درصد از کل مشتریان کشور را تشکیل می دهند و بیش از 50 درصد برق را در ساعات اوج مصرف مصرف می کنند. هدف از راه اندازی این کمپین تشویق این دسته از مشتریان به استفاده بهینه از این برق است. انرژی گران اعلام شده است.

با توجه به پیش بینی ها و برآوردهای انجام شده، این بررسی امکان کاهش 15 درصدی مصرف برق را به مدت 21 هفته که روزهای پیک مصرف است، می دهد. «با انرژی» بزرگ‌ترین کمپین اطلاع‌رسانی کشور از نظر مقیاس و مدت است که توسط صنعت برق و همه ایرانیان با ارائه مشوق‌های مختلف صنعت برق در تابستان، راهکارهای مصرف بهینه برق و … اجرا می‌شود.

در این کمپین علاوه بر پاداش پس انداز برای مشترکانی که مصرف خوبی دارند، بیش از 80 میلیون جایزه مختلف در نظر گرفته شده است که به مشترکانی که مصرف خود را به طور مستمر کاهش دهند، قرعه کشی و تعلق می گیرد. این در حالی است که پاداش مدیریت مصرف سال گذشته یعنی پاداش مدیریت مصرف به ازای هر کیلووات ساعت صرفه جویی همچنان ادامه دارد و مشترکان برق در صورت رعایت مدیریت مصرف، همچنان قبض رایگان دریافت می کنند. در نتیجه مشترکین می توانند علاوه بر کمک به تامین برق مطمئن و پایدار برای خود و سایر بخش ها مانند صنعت و کشاورزی و همچنین برای ساکنین مناطق گرمسیری کشور و بیمارستان ها، مراکز آموزشی و خدماتی که نیاز به برق مطمئن و مطمئن دارند. منبع پایدار برق برای ارائه خدمات بدون مشکل؛ از این جوایز ارزشمند استفاده کنید.

باید گفت این اولین بار است که صنعت برق با همکاری و مشارکت جامعه ورزشی، هنری و … به دنبال بهینه سازی مصرف برق بوده است. کشور است و امیدواریم با جلب حمایت مردم بتواند بخش قابل توجهی از نارضایتی ها را کاهش دهد. در این جستجو و در قالب نرم افزار موبایل، مشترکین می توانند بر اساس مدل های پیشنهادی، میزان تخمینی مصرف برق دستگاه های الکترونیکی را در محل مورد نظر مشاهده و تغییر دهند، با انتخاب منطقه مورد نظر می توانند مراحل مصرف و میزان مصرف آنها را مشاهده کنند. . مدل، و امکان محاسبه مقدار مصرف مشترک در هر مقدار مصرف وجود دارد. از طرفی مشترکین با استفاده از آمار مصرف برای هر قبض به راحتی می توانند وضعیت مصرف خود را مشاهده کنند و مدیریت بهتری بر مصرف برق و هزینه مصرف آن داشته باشند.

امید است با گذشت 21 هفته از پیک مصرف برق و دریافت مشوق ها و پاداش ها، مصرف بهینه برق به بخشی از رفتار روزمره ایرانیان تبدیل شود چرا که این کمپین با استفاده از روش های مختلف و با کمک رسانه ها آن را به عنوان یک رفتار دائمی در جامعه نهادینه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا