سایر موضوعات

در قانون برنامه هفتم ضرر مسافر قید شده است

مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: این موضوع از قانون برنامه هفتم توسعه تلفات مسافری که در مجلس تصویب شد مشهود است و بودجه 1403 براساس پرداخت خسارت مسافران خواهد بود.

به گزارش ای بی اس نیوز، سید میاد صالحی در نشست خبری هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته با اشاره به آمار حمل و نقل ریلی اظهار کرد: در هشت ماهه امسال به رکورد 21 میلیون و 600 هزار مسافر رسیده ایم که 10 درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته است. سال گذشته رکورد جدیدی را به ثبت رساندیم و قصد داریم تا پایان سال با عبور 30 ​​میلیون مسافر در راه آهن رکورد جابجایی مسافر را بشکنیم.

وی ادامه داد: در بحث ترانزیت تلاش کرده ایم با شرکای منطقه ای و کشورهای همسایه که ارتباط با آنها اولویت دولت است ارتباط برقرار کنیم، مانند داشتن قرارداد با کشورهای ترکمنستان، قزاقستان، روسیه و ترکیه. همچنین در 8 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8 درصد رشد تناژ داشته ایم و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم رکورد جدیدی در حوزه ترانزیت به ثبت برسانیم.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: این موضوع از قانون برنامه هفتم توسعه تلفات مسافری که به تصویب مجلس رسیده است مشهود است و بودجه 1403 براساس پرداخت خسارت مسافران خواهد بود. .

تلاش برای تامین نقدینگی در بخش حمل و نقل ریلی

صالحی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل ریلی تلاش کرده ایم در زمینه تزریق نقدینگی همه راه ها را دنبال کنیم، گفت: ماده 12 مسیری طولانی و پر پیچ و خم بوده است، هشت سال از تصویب آن می گذرد اما سال هاست که نیامده است. به ثمر نشستن می توانست به دلیل بوروکراسی منحل شود و اکنون در حال اجرا است. و بر اساس نامه راه آهن تا پایان سال بیش از 2000 میلیارد تومان به سازمان برنامه ماده 12 ارسال می شود تا به بخش خصوصی و سرمایه گذاری در واگن های راه آهن، کالا، واگن مسافری و لکوموتیو پرداخت شود.

وی گفت: در سال 1401 توانستیم هزار و 598 واگن باری جدید تولید کنیم که از 1400 دستگاه 48 درصد افزایش داشت و رکورد تولید واگن باری جدید نیز شکسته شد. در زمینه واگن های باری مشکلی نداریم و کشور خودکفا است. حتی در سفر به کشورهای همسایه و با توجه به کیفیت واگن های باری، امکان صادرات وجود دارد، اما در حوزه واگن های مسافری و لکوموتیو تاخیر وجود دارد. بنابراین ما اولویت را به توسعه ناوگان داده ایم. برای این کار سعی کردیم امکانات بیشتری در این زمینه داشته باشیم. به عنوان مثال نصب نوت 18 مشوق خوبی برای تولیدکنندگان است و همچنین بر تولید خودروهای سواری و لوکوموتیو تمرکز کرده ایم که در ماه های آینده شاهد آثار آن خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه عقب ماندگی در حوزه خودروهای سواری باید جبران شود، گفت: بخش حمل و نقل مسافر به دلیل قیمت گذاری اجباری در سال های گذشته جذابیتی برای سرمایه گذاران نداشته است. ما سعی می کنیم با تسهیلات نوت 18 آن را جذاب کنیم، اما تاخیر قابل توجه است و مردم به حمل و نقل بیشتری برای بخش ریلی نیاز دارند.

صالحی خاطرنشان کرد: تلاش های مختلفی برای اخذ مجوزهای مختلف در حال انجام است که یکی از این روش ها تولید داخل است، سفارش داده شده و ابتدا به تولید داخلی نگاه می کنیم سپس از ظرفیت واردات استفاده می شود. در 10 سال گذشته از 2000 خودروی سواری به 1000 خودروی سواری رسیده و عمر مفید آنها نیز افزایش یافته است، 500 خودروی سواری بالای 30 سال داریم که نیاز به نوسازی دارند و اگر تولید داخل کافی نباشد، ظرفیت واردات وجود دارد. باید استفاده شود.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته فقط به تولید داخلی پرداخته ایم، افزود: بحث لکوموتیو یک تاخیر جدی است و در سال های اخیر تولید لکوموتیوهای باری ما حتی به انگشتان دست هم نمی رسد. در ابتدا به تولید داخلی توجه می کنیم، در سال 1401 23 لکوموتیو جدید وارد مدار شد و در سال 1402 تعداد لکوموتیوها به 31 دستگاه رسید، یعنی من رشد 92 درصدی داشتم، اما تاخیر ما با آن پیش نمی رود. این ارقام و ما به ناوگان بیشتری نیاز داریم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا