در ایران 34 میلیون نفر در روز 95 دقیقه بازی ویدیویی انجام می دهند • رکنا
به گزارش رکنا به نقل از ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: با توجه به توانمندی های کشور، پیش بینی می شود میزان سرمایه گذاری در حوزه بازی های رایانه ای در آینده افزایش چشمگیری داشته باشد.
وی بیان کرد: خداوند در دو موهبت عقل و حیات محبت خود را به بشریت نشان داده است و در سایه این دو نعمت خدادادی دو فرزند علم به سایه عقل و فرهنگ در سایه حیات تربیت شده اند. .
رئیس بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: زمانی که علم وارد عرصه ظهور و تبار می شود فناوری را متوجه می شود اما فرهنگ محصول هنر را تولید می کند. بنابراین، دو محصول نهایی فناوری و هنر، حاصل علم و فرهنگ است.
دهقانی ترکیب فناوری، نوآوری و بازار را زمینه ساز شکل گیری کسب و کارهای دانش بنیان دانست و ادامه داد: کسب و کارهای دانش بنیان ترکیبی نوآورانه از فناوری کسب و کار هستند و نوآوری های فناورانه را ارائه می دهند. از سوی دیگر، زمانی که خلاقیت و هنر با تجارت ترکیب می شود، کسب و کارهای هنری و فرهنگی متولد می شوند.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور افزود: وقتی فناوری، هنر و کسب و کار در این عصر در هم می آمیزند، یک نهاد جدید و منحصر به فرد به نام کسب و کار یا نهاد خلاق را تشکیل می دهند. در شرکتهای خلاق، بال فناوری و خلاقیت قویتر است و در ستادهای فرهنگی و فناوری نرم، این موضوع مورد توجه و حمایت قرار میگیرد.
دهقانی صنعت خلاق بازی های رایانه ای را یکی از فرصت های بزرگ برای ایجاد ارزش افزوده و اشتغال دانست و گفت: امروزه رقابت شرکت ها بر سر توجه و زمانی است که مطالب از سوی عموم به خود جلب می کند. در ایران به طور متوسط 34 میلیون نفر در روز 95 دقیقه یا سه میلیارد نفر دقیقه بازی می کنند که نشان دهنده ظرفیت فوق العاده ای برای ایجاد ارزش افزوده، فرهنگ سازی و آموزش است.
وی در پابان گفت: بنابراین باید این حوزه را به عنوان یک بازار جدی در نظر بگیریم و وقتی از بازاری با این وسعت و وسعت صحبت می کنیم، قطعا باید شاهد سرمایه گذاری قابل توجهی در این حوزه باشیم. توجه ویژه معاونت علمی به حمایت از توسعه این صنعت خلاق به دلیل اهمیت فراوان این حوزه است.
رکنا نیوز