وی یادآور شد: در نتیجه فاز جدیدی از همکاری ها را با جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده ایم و قطعا ورود کشتی ها از جمهوری اسلامی ایران به لبنان که موقعیت جغرافیایی خاصی در شرق مدیترانه دارد. می تواند راه را برای شکوفایی اقتصادی هموار کند.» بنادر کشور ما و افزایش درآمد دولت لبنان.
حامیه ادامه داد: هلدینگ دریایی جمهوری اسلامی ایران متشکل از بیش از 18 شرکت فعال در حوزه های مختلف دریایی است و از نظر محموله های کانتینری در رتبه چهاردهم جهان قرار دارد.
وی تاکید کرد: ایران مصمم است در چارچوب قوانین و مقررات لبنان با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران همکاری کند و مطابق با منافع تجاری لبنان، دستورات اداری لازم را صادر کند. زیرا منافع ملی قابل مذاکره نیست و منافع این اقدام به نفع بیت المال خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری ای بی اس نیوز ، علی حمیه وزیر حمل و نقل لبنان در دیدار با هیئت گروه دریایی جمهوری اسلامی ایران در این کشور، چشم انداز همکاری مشترک برای فعال سازی خطوط کشتیرانی لبنان و ایران را مورد بررسی قرار داد. بنادر گفت: آنها نمی توانند در بنادر لبنان پهلو بگیرند، جایی که با وجود سخت ترین تحریم های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، این کشتی ها در بسیاری از آبراه های بین المللی فعالیت می کنند. به همین دلیل به لبنانی ها می گویم که این کشتی ها اکنون می توانند در بنادر کشورهایی غیر از لبنان تخلیه و بارگیری کنند.
absnews
وی با اشاره به اینکه کشتیهای ایرانی از کانال سوئز عبور میکنند و محمولههای خود را در ترمینال کانتینری تخلیه میکنند، گفت: این کشتیها پس از عبور از سمت لبنان، به سوریه و از آنجا به استانبول میروند، اما سوال اینجاست که چرا نمیتوانند به لبنان بروند. پورت ها وارد؟
حامیه خاطرنشان کرد: وزارت حمل و نقل در حال مذاکره با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی برای اسکان کشتی های ایرانی در بنادر لبنان بر اساس ضوابط و قانون اساسی و همچنین در دستور کار دولت است.
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز