سایر موضوعات

حمایت از حقوق مسافران با افزایش تخلفات خطوط هوایی در بخشنامه جدید

وی با بیان اینکه اجرای هر یک از اقدامات نیازمند مجوز است، ادامه داد: برای تحقق هر یک از اعتبارات و اقدامات توسعه ناوگان، اختیارات و امتیازات لازم است و مکاتباتی انجام شده و در حال انجام است. . برای صدور این مجوزها که البته یکسری مجوزها صادر شده است اما اجرای چهار اقدام به موازات آن ادامه دارد و پیش می رود.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره تامین قطعات در صنعت هوانوردی گفت: بحث تامین قطعات به چند دسته تقسیم می شود. یک گروه مربوط به تامین قطعات از طریق خرید است و گروه دیگر قطعاتی هستند که در داخل تولید می شوند و مجاز به ساخت آن هستند. همچنین یک سری مقالات عمومی وجود دارد که هر کدام به مجوزها و مجوزهای زیر گروه تعریف شده نیاز دارند.

انتهای پیام

محمدی بخش همچنین با اشاره به تاخیر در انتشار و ابلاغ بخشنامه حقوق مسافر و اظهارات اصلاح این بخشنامه به نفع شرکت های هواپیمایی خاطرنشان کرد: اینکه این بخشنامه و این آیین نامه به نفع شرکت های هواپیمایی اصلاح شده صحت ندارد. و تغییرات قطعاً به نفع مسافران است و اگر تدوین و تنظیم آن زمان می برد به این دلیل است که باید طبق مقررات بین المللی، قوانین مقررات، حقوق مسافر، حقوق عمومی، حقوق جزا و غیره تنظیم شود. .، که عوارض زیادی دارد. قطعاً به دنبال این هستیم که بسیاری از موارد مطرح شده در این دستورالعمل به نفع مردم کشور اصلاح شود زیرا مردم باید از این ظرفیت قانونی استفاده کنند و این موضوع بسیار مهمی برای سازمان هواپیمایی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: افزایش جرایم شرکت های هواپیمایی در دستورالعمل جدید حقوق مسافر گنجانده شده است.

محمدی بخش در خصوص مجوزهای دریافتی برای توسعه ناوگان و زیرساخت های مورد نیاز صنعت هوانوردی گفت: توسعه ناوگان موضوعی چند وجهی است و در راستای تحقق اهداف توسعه ناوگان، خرید هواپیماهای جدید و فرسوده، بازگشت هواپیماهای زمین گیر به خط پرواز و همچنین حفظ و نگهداری ناوگان موجود را دنبال می کنیم و توسعه را یک موضوع تک بعدی نمی بینیم و روی هر چهار اقدام به طور همزمان تمرکز می کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تغییرات انجام شده به نفع مسافران و مردم گفت: از جمله تغییرات انجام شده، ملاحظاتی است که در بحث پرداخت بازپرداخت، تاخیر و کنسلی پروازها لحاظ شده و جریمه شرکت ها تغییر و افزایش یافته است. از گذشته. این اقدامات هم بازدارنده است و هم اگر مردم در این موارد متحمل ضرر شوند، بخشی از زیان آنها از این محل جبران می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات انجام شده در سرویس تعمیرات هواپیما، گفت: اکثر اقدامات و اهداف سرویس تعمیر محقق شده است و امروز هیچ نوع هواپیمای در ناوگان وجود ندارد و هیچ یک از موتورهای این هواپیماها برای تعمیر از کشور خارج نمی شوند و تمامی هواپیماها در داخل کشور تعمیر می شوند.

وی در خصوص تامین مالی چهار اقدام توسعه ناوگان افزود: بخشی از تامین مالی توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و شرکت‌های خصوصی برای انجام هرگونه اقدام مرتبط با فعالیت خود، خرید یا تعمیرات را تامین مالی می‌کنند و شرکت‌های مرکز تعمیرات از نقطه فروش قطعات منابع لازم را فراهم می کند. البته بخشی از سرمایه گذاری ها توسط دولت انجام شده و بخشی از تامین مالی نیز انجام شده است.

به گزارش ای بی اس نیوز، محمد محمدی بخش گفت: در حال ایجاد زیرساخت برای ساخت قطعات هواپیما هستیم و مجوزهای لازم صادر می شود. البته در حال حاضر هزاران قطعه مربوط به ساخت هواپیما با مجوزهای دریافتی در کشور تولید می شود و خبرهای خوبی در خصوص ساخت و طراحی داریم و اقدامات قابل توجهی در این زمینه انجام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا