تماس با خط ملی “سمبل” به طور کلی به سه دسته تقسیم می شود: درخواست مشاوره در مورد مشکلات مدرسه. دانش آموزان در مورد مسائل مربوط به سلامت روان دانش آموزان مشاوره بخواهید و در شرایط اضطراری روانی-اجتماعی دانش آموزان کمک بگیرید. در این خط به صورت روزانه کارشناسان مراکز آموزش و پرورش و مراکز مشاوره با گرایش های مختلف مشاوره و مددکاری اجتماعی در دو شیفت صبح و عصر مشغول خدمت هستند و به تماس ها پاسخ می دهند. در این راستا مشاوره های لازم انجام می شود و در برخی موارد تیم های اورژانس روانی- اجتماعی اعزام و در برخی موارد به نهادهای ذیصلاح ارجاع می شود.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مردم می توانند با شماره گیری 1570 در سراسر کشور به نزدیکترین مرکز مشاوره استان خود متصل شوند، گفت: کارشناسان پشت خط 1570 از ساعت 8 صبح تا 8 به سوالات اولیه مردم پاسخ می دهند. بعد از ظهر و در صورت نیاز به مشاوره عمیق تر، به مراکز حضوری ارجاع داده می شوند.
به گزارش ایسنا، اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت سامانه تلفنی 1570 گفت: موضوع آسیب های اجتماعی و پیشگیری از آن یا توانمندسازی و درمان آسیب دیدگان فعالیت های متعددی را می طلبد، اما مقدمه آن، تشخیص وضعیت آسیب های اجتماعی است.
وی در گفت و گوی رادیویی افزود: از آنجایی که تخلفات اجتماعی به روز می شود، مشاوران نیز باید به روز شوند که باید 50 هزار مشاور داشته باشیم، اما تعداد این مشاوران تنها 13 هزار و 800 نفر است.
https://www.rokna.net/fa/tiny/news-866527>منبع:
به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، این خط دارای سه بخش توجیهی، مشاوره و مددکاری اجتماعی است که دانش آموزان، مدارس و خانواده ها می توانند با شماره تلفن تماس گرفته و کمک های لازم را دریافت کنند.
بر اساس چارچوب فنی، این خط بر استفاده از قابلیت های داخلی تکیه دارد تحصیلات ضمناً همکاری و ارجاع بین سازمانی با نهادهای مسئول طراحی و تعریف شده است و موظفیم در وظایف و اختیارات سایر نهادها دخالتی نداشته باشیم و شبهه فعالیت موازی ایجاد نکنیم.
باقرزاده گفت: هزینه تماس با این شماره هزینه مصوب تلفن ثابت است و درآمدزایی برای آموزش و پرورش ندارد. وی گفت: این سامانه ابتدا در 32 مرکز استان اجرا شد اما اکنون در 728 موسسه آموزشی پاسخگوی افراد است. و مناطق آموزشی کشور
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 19 هزار تماس در سه ماه گذشته از دانش آموزان و حدود 5 هزار تماس از سوی اولیا بوده که نشان می دهد جامعه دانش آموزی نیازمند گفت و گو است، راه اندازی این تماس را پیشنهاد کرد. کانال “درنگ”. وی در برنامه شاد برجسته کرد و گفت: هر روز یک سوال متداول به همراه پاسخ آن در برنامه شاد قرار می گیرد.
خبرگزاری رکنا توسط سردبیران رکنا
وی افزود: قبل از راه اندازی سامانه 1570 خانواده ها، معلمان و دانش آموزان با مراکز مشاوره تماس می گرفتند که شماره واحدی نداشتند و در هر استان و شهرستان متفاوت بودند، اما در سال گذشته خدمات آموزشی و فرهنگی وزارت معاونت صدراعظم خط تلفنی راه اندازی کرد. 1570 روند خدمات اولیه و اورژانس را تسهیل کرد.
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز