خودروساز آلمانی وارد رقابت با چینی ها شده است
به گزارش رویترز، فولکس واگن در تلاش برای رقابت با همتایان چینی خود به دنبال توسعه خودروهای الکتریکی ارزان قیمت است. این شرکت اعلام کرد که اولین نمایش جهانی 2027 را که برای بازار اروپا در نظر گرفته شده است، برای خودروهایی با قیمت حدود 20000 یورو (21746 دلار) برنامه ریزی و هدف گذاری کرده است.
پروژه این شرکت خودروسازی در حالی با عنوان ID.1 اجرا می شود که رقبای چینی که برخی از آنها مزیت هزینه کمتری نسبت به رقبای غربی دارند، بازار اروپا و سهم بیشتری از این بازار را هدف گرفته اند.
فولکس واگن اعلام کرده است که برای این پروژه به بومی سازی در اروپا تکیه خواهد کرد که به کاهش روش های حمل قطعات و در نتیجه قیمت نهایی و در نهایت کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کمک می کند. به عنوان بخشی از این تلاش ها، فولکس واگن در حال حاضر در حال اجرای یک طرح کاهش هزینه به ارزش 10 میلیارد یورو تا سال 2026 است.