انتهای پیام
سخنگوی کشتیرانی والفجر از فعال شدن خط منظم کشتیرانی چابهار به بندر هند خبر داد و گفت: در سه ماه گذشته 15 کشتی دریایی از چابهار به بنادر هند انجام شده است.
وی افزود: اولین شناور با ظرفیت کل کانتینری 550 TEU طی چند هفته گذشته از بنادر هند وارد چابهار شد و محموله آن به طور کامل تخلیه شد. شرکت کشتیرانی والفجر یک خط کشتیرانی منظم و مستقیم به بنادر هند ایجاد کرده است که آماده حمل بار بین این بنادر و بندر چابهار می باشد.
وی با اشاره به فعالیت این شرکت در بخش حمل و نقل مسافر نیز اعلام کرد: با رفع محدودیت های کرونا طی سال جاری خطوط مسافربری بندرعباس به شارجه، بندرلنگه به دبی و خرمشهر کویت فعالیت عادی خود را داشته و به دلیل افزایش نرخ بلیت هواپیما در مسیرهای مذکور، پذیرش مسافران برای سفر با کشتی های مسافربری والفجر افزایش یافته است.
کبوسی تاکید کرد: در صورت دریافت سوخت یارانه ای، کشتیرانی والفجر آمادگی راه اندازی و راه اندازی خط مسافری چابهار – عمان را در اسرع وقت دارد.
به گزارش کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، کبوسی خاطرنشان کرد: شرکت کشتیرانی والفجر همچنین با کاهش کرایه بار و بهبود ساعت، زمان حمل و نقل در مسیر بنادر جنوب خلیج فارس به چابهار را کاهش داده است.
آمادگی برای راه اندازی خط مسافری چابهار – عمان
وی افزود: کشتیرانی والفجر در بخش فراساحلی همکاری نزدیک با حوزه نفتی کشور دارد. شناورهای فراساحلی کشتیرانی والفجر کمترین خرابی را در بین شرکت های مشابه همکار با حوزه نفتی کشور دارند، ضمن اینکه تمامی تعمیرات این شناورها در یارد تعمیر کشتی پرشیا هرمز متعلق به گروه دریانوردی جمهوری اسلامی ایران انجام می شود.
به گزارش ای بی اس نیوز، عباس کبوسی گفت: در سه ماه گذشته 15 سفر دریایی از بندر چابهار به بنادر هند و بالعکس انجام شد. علاوه بر این، تردد از بندر چابهار به کشورهای خاور دور از جمله هند رو به افزایش است.
سخنگوی شرکت والفجر گفت: در بخش دریایی، کشتیرانی والفجر با داشتن جوان ترین و بزرگترین ناوگان زیر پرچم ایران، تجارت خود را توسعه داده است. این در حالی است که 11 شناور فراساحلی متعلق به این شرکت کشتیرانی کاملاً با پرچم ایران فعالیت داشته اند که بعضاً در نوع خود به عنوان شناورهای دارای پرچم ملی بی نظیر هستند.
کبویب اضافه کرد: بر این اساس کشتیرانی والفجر در 9 ماهه امسال نزدیک به 70 هزار مسافر را در خطوط مذکور جابه جا کرد و در مدت مذکور با افزایش کیفیت خدمات از جمله اجرای پروتکل های بهداشتی کرونا و همچنین استقبال از مسافران بهبود یافت. در دستور کار قرار دارد.