سایر موضوعات

چگونه اظهارنامه مالیاتی کنم؟

سازمان امور مالیاتی نحوه اعتراض به تشخیص، مطالبه و استرداد مالیات بر اساس آخرین اصلاحات قانون مالیات های مستقیم را اعلام کرد.

بر اساس مفاد دستورالعمل اجرایی موضوع تبصره (1) ماده (238) قانون اصلاح مالیات‌های مستقیم، فقط اعتراض‌هایی که از طریق ایمیل پنجره واحد خدمات ارسال می‌شود، قابل رسیدگی مجدد است. اما به منظور تسهیل در روند ثبت نام معترضین و تکریم ارباب رجوع تا تاریخ 17/02/1301 علاوه بر اعتراضات واصله به سامانه، اعتراضات دیگری نیز که از طریق پست یا در فرد نیز قابل بررسی است.

مأمور یا مأموران سازمان امور مالیاتی مکلفند ظرف چهل و پنج روز از تاریخ ثبت درخواست (اعتراض) مودی اعتراض خود را به مودی اعلام و نتیجه را اعلام کنند.

– موارد اعتراض مؤدیانی که در مرحله اجرای مفاد ماده 238 قانون مالیات‌های مستقیم مورد قبول کارمند یا کارمندان دولت قرار گرفته باشد. در مراحل بعدی رویه مالیاتی مورد بررسی مجدد قرار نخواهد گرفت.

به گزارش ای بی اس نیوز، بر اساس ماده ۲۳۸ اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم، از ۱۳ دی ماه در صورت اعتراض مؤدی به مدارک شناسایی / مطالبه / استرداد مالیات صادره می تواند ۳۰ روز از تاریخ ابلاغ به صورت حضوری یا حضوری درخواست کند. از طریق وکیل کاملا مجاز خود از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیکی. سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی www.my.tax.gov.ir یا از طریق پست و یا با مراجعه مستقیم به باجه خدمات مودیان ادارات مالیاتی اعتراض خود را به همراه دلایل، مدارک، پرونده ها و اسناد مربوط به مالیات مربوط تسلیم نماید. خدمات. و درخواست آزمایشی جدید کنید.

absnews

در خصوص مخالفت مالیاتی موضوع ماده ۲۳۸ قانون مالیات های مستقیم و همچنین ارجاع پرونده به کمیسیون های حل اختلاف مالیاتی به نکات زیر توجه شود:

در این خصوص این سازمان در اطلاعیه ای اعلام کرد: مودیان مالیاتی می توانند نسبت به شناسایی، مطالبه و بازپرداخت مالیات بر حسب نوع فعالیت خود به صورت همزمان به مراجعی مانند اتاق های بازرگانی، بازرگانی، صنعت، معدن، کشاورزی اعتراض کنند. تعاونی ها، انجمن های حرفه ای و عندالاقتضا سایر مراجع قضایی یکی از آنها را به عنوان نماینده خود برای شرکت در کمیسیون حل اختلاف مالیاتی تعیین می کنند. علاوه بر این؛ سازمان امور مالیاتی با توجه به نوع فعالیت مشمول مالیات یا موضوع، یک نفر را از بین نمایندگان مراجع مذکور انتخاب خواهد کرد.

رسیدگی به درخواست تجدیدنظر مالیاتی ظرف 45 روز

ثبت شکایات در پنجره واحد خدمات الکترونیک

در صورتی که مؤدی نتیجه رسیدگی مراجع ذی صلاح را پذیرفته و به سازمان امور مالیاتی اعلام قبولی کند، پرونده از حیث درآمد، منبع یا اعتبار مالیاتی قطعی می شود. در غیر این صورت پرونده مودی به هیأت حل اختلاف مالیاتی ارجاع می شود.

صرف نظر از زمان اعلام نتیجه توسط سازمان امور مالیاتی، مؤدی مختار است ظرف مدت حداکثر ۴۵ روز از تاریخ ثبت اعتراض اولیه، نتیجه بررسی مجدد را قبول یا رد کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا