سایر موضوعات

خشم بازار تلفن همراه چین

اپل و اوپو به طور مشترک در جایگاه سوم قرار گرفتند. فروش اپل نسبت به سال قبل 4.4 درصد کاهش داشت، اما عملکرد این شرکت در مقایسه با رکود بازار مطلوب بود.

اقدامات سختگیرانه چین برای کنترل شیوع کووید-19 که در بهار سال 2022 در چندین شهر تشدید شد، اقتصاد این کشور را به شدت تحت تاثیر قرار داده و ضعیف ترین عملکرد اقتصادی این کشور در حدود نیم قرن گذشته را نشان می دهد.

به گزارش ای بی اس نیوز، موسسه تحقیقاتی IDC گزارش داد که تعداد کل گوشی های فروخته شده در چین در سال گذشته به 286 میلیون دستگاه رسید که کمترین میزان از سال 2013 است و برای اولین بار فروش سالانه گوشی در چین به زیر 300 میلیون رسیده است. میلیون ها دستگاه وارد شده است.

بر اساس گزارش رویترز، کاهش شدید فروش گوشی های هوشمند در چین مشابه وضعیت بازار جهانی است. طبق آمار IDC، فروش جهانی گوشی های هوشمند در سال 2022 به 1.2 میلیارد دستگاه رسید که کمترین میزان از سال 2013 بوده و نسبت به سال گذشته بیش از 11 درصد کاهش داشته است.

سازنده چینی ویوو با 18.6 درصد سهم بازار پرفروش‌ترین برند بود و فروش کل آن 25.1 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت.

انتهای پیام

رشد اقتصادی آهسته و عدم تمایل مصرف کنندگان به هزینه بیشتر باعث شد فروش گوشی های هوشمند در چین در سال 2022 نسبت به مدت مشابه سال قبل 13 درصد کاهش یابد که بزرگترین کاهش در یک دهه اخیر است.

برند آنر دومین برند پرفروش بود و فروش این شرکت بیش از 34 درصد افزایش یافت.

به گفته محققان شرکت تایوانی فاکسکان در ژنگژو، اگرچه اپل پرفروش ترین برند در سه ماهه چهارم بود، اما فروش آیفون به دلیل مشکلات زنجیره تامین ناشی از وقفه در تولید سال به سال کاهش یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا