سایر موضوعات

خرید و فروش در شبکه های اجتماعی در اندونزی ممنوع است

وزارت بازرگانی اندونزی در حال تلاش برای تنظیم تجارت الکترونیک است و خرید و فروش در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند TikTok را ممنوع خواهد کرد.

به گزارش ای بی اس نیوز، وزارت بازرگانی اندونزی در بیانیه ای رسمی اعلام کرد یکی از مسائل حل شده این است که دولت تنها اجازه استفاده از شبکه های اجتماعی را برای تسهیل تبلیغات می دهد نه خرید و فروش. به این ترتیب کاربران اندونزیایی نمی توانند کالا و خدمات را در TikTok و Facebook خریداری و بفروشند.

اندونزی اعلام کرد که تعیین می کند کدام محصولات خارجی را می توان به فروش رساند و این محصولات مشمول همان قوانینی خواهند بود که محصولات داخلی فروخته شده به صورت آفلاین هستند. این اقدام در حالی انجام می شود که محصولات خارجی به وفور در اندونزی از طریق پلتفرم های رسانه های اجتماعی در دسترس هستند.

جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی، روز شنبه خواستار سازماندهی شبکه های اجتماعی شد و تأثیر این پلتفرم ها را بر تجارت و اقتصاد کشور برجسته کرد.

مقررات اندونزی به جاه طلبی های تجارت الکترونیک TikTok آسیب می رساند. اندونزی با 113 میلیون کاربر پس از ایالات متحده که 116.5 میلیون کاربر دارد، دومین بازار بزرگ Tiktok است.

طبق گزارش CNBC، Xu Zicho، مدیرعامل TikTok در ماه ژوئن گفت که این اپلیکیشن میلیاردها دلار در اندونزی و آسیای جنوب شرقی طی چند سال آینده سرمایه گذاری خواهد کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا