سایر موضوعات

خانه های فناوری و نوآوری اساس حضور تجاری در بازار هدف را تشکیل می دهند

دهقانی فیروزآبادی همچنین بر لزوم جذب سرمایه تاکید کرد و گفت: ایرانیان خارج از کشور سرمایه خوبی دارند و آماده کمک به کشور و حضور فعال در زمینه سرمایه گذاری هستند. انتظار می رود Ihits سرمایه گذارانی را که مایل به سرمایه گذاری در این زمینه هستند جذب کند.

دهقانی فیروزآبادی هدف اولیه خانه های فناوری و نوآوری را نفوذ شرکت ها و محصولات دانش بنیان در بازارهای بین المللی با در نظر گرفتن ویژگی های اقلیمی، اقتصادی و فرهنگی هر منطقه دانست و گفت: اولین هدف این است که به بازارهای هدف نفوذ کرده و به دست آوریم و آثار باید در این کشورها حضور داشته باشند. اما این موضوع به تنهایی کافی نیست و خانه‌های فناوری و نوآوری باید با کارشناسان و سفیران فناوری خود، سفارت‌خانه‌های محصولات دانش‌بنیان و فن‌آور ایرانی در کشورهای دیگر باشند.

دهقانی فیروزآبادی در ادامه با بیان اینکه ایجاد پل ارتباطی بین شرکت های ملی و فضای بین المللی برای فعالیت خانه های فناوری و نوآوری ضروری است، ادامه داد: خانه نوآوری و فناوری باید دو ویژگی داشته باشد؛ یکی از ویژگی های مهم خانه های فناوری و فناوری است. اولاً اپراتور این خانه دارای تجربه تجاری بوده و همچنین فضای سیاسی، ارتباطی و اقتصادی کشور هدف را به خوبی می شناسد و به فضای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی این کشور احترام می گذارد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با اشاره به نقش خانه‌های فناوری و نوآوری در ایجاد بازار واقعی برای شرکت‌ها، گفت: خانه‌های فناوری و نوآوری باید از تخصص افرادی استفاده کنند که سال‌ها تجربه در این حوزه دارند. بازار کشور هدف ضمن بهره مندی از ارتباطات و درک نیازهای بازار، مبنای حضور شرکت ها در بازار هدف را تشکیل می دهد.

وی افزود: افراد بومی که این فضا را می شناسند و برخی دلالان متخصص که اهل این کشور هستند باید در کسب و کار و مسئولیت خانه فناوری و نوآوری به کار گرفته شوند و باید به سمتی برویم که در آن کشورها و بازارها افراد پیدا کنیم. دانش، ارتباطات و تخصص کافی دارند.

به گزارش ای بی اس نیوز، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در نشست ویدئو کنفرانسی با هدف ارائه گزارشی از اقدامات، ظرفیت‌ها و دستاوردهای 6 خانه فناوری و نوآوری ایران، با اشاره به ظرفیت این خانه‌های فناوری و نوآوری برای ایجاد کسب‌وکارهایی که دارای زیرساخت‌ها و فضا هستند. برای حمایت از آن محصول دانش بنیان را به بازار عرضه می‌کنند، گفت: آی‌هیت می‌تواند بستری برای تشکیل شرکت‌های واقعی خارجی باشد که زیرساخت‌ها، زیرسیستم‌ها و پلتفرم‌ها را ساماندهی می‌کنند و راه را برای حضور شرکت‌ها در بازار هدف واقعی هموار می‌کنند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور بهره مندی این خانه ها از مزیت تعامل با حاکمیت و مقررات را ضروری دانست و گفت: باید از مزیت ویژه حاکمیت و مقررات استفاده شود و آی هیت ها به کار گرفته شود. باید بستری برای حل چالش ها و پوشش نیازهای کسب و کار در ابعاد مختلف باشد. این مزیت خاص مختص خانه های فناوری و نوآوری را نباید دست کم گرفت و باید در حوزه صادرات از آن استفاده کرد. لازم است هر یک از این خانه ها و ساکنان آن یک سفارت و سفیران متخصص در زمینه صادرات علم باشند.

در این دیدار مهدی قلعه نویی رئیس مرکز بین المللی تعاملات علمی و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گزارشی از روند شکل گیری خانه های فناوری و نوآوری ارائه کرد.

بیان تجربیات خانه های فناوری و نوآوری

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با تاکید بر رویکرد تخصصی و مسئله محور این خانه ها و توجه به ظرفیت ها و نیازهای کشورهای هدف، گفت: در خانه های فناوری و نوآوری، ما دارای هسته ای توانمند به عنوان مشاور فناوری و اقتصاد دانش بنیان متشکل از متخصصین در این زمینه نیازمندیم.

به گفته دستیار علمی ریاست جمهوری، روسای خانه های فناوری و نوآوری کشورهای کنیا، روسیه، عراق، چین، سوریه، کردستان عراق، تهران و ترکیه اقدامات، دستاوردها و ظرفیت های صادراتی ایجاد شده در این هدف را بیان کردند. کشورها. در این نشست ضمن بیان فرصت ها و طرح چالش ها، زمینه ارتقای فعالیت این خانه ها و کمک به توسعه بازار در کشورهای هدف کسب و کارهای دانش بنیان فراهم شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا