معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی حمل و نقل مختلط یا چند وجهی را بستر لازم برای توسعه اقتصادی کشور پیشنهاد کرد.
شهریار افندی زاده با اشاره به اهمیت حمل و نقل و نقش آن در اقتصاد، حمل و نقل ترکیبی را یکی از اقتصادی ترین راه های حمل و نقل دانست و گفت: حمل و نقل یکی از شریان های حیاتی اقتصاد است. بنابراین همه کشورها همواره به دنبال وسیله حمل و نقل سریع، ایمن، منصفانه و دوستدار محیط زیست هستند تا بتوانند اقتصادی فعال، پویا و کارآمد داشته باشند.
وی تاکید کرد: با توجه به روند رو به رشد تجارت جهانی و نقش مهم صنعت حمل و نقل، با در نظر گرفتن شاخص هایی مانند کاهش هزینه و سرعت جابجایی کالا از مبدا به مقصد در نهایت، حمل و نقل ترکیبی یا چندوجهی مورد توجه بیشتری قرار گرفته است. . مراقب باشید نسبت به قبل .
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: حمل و نقل ترکیبی یکی از مقرون به صرفه ترین روش های حمل و نقل بین المللی است که با بهره مندی از حداقل دو نوع روش، مسیر تجارت جهانی را برای تجار و بازرگانان سراسر جهان تسهیل کرده است. وسایل نقلیه) افزود: حمل و نقل چندوجهی، ترکیبی از وسایل حمل و نقل مختلف برای تسهیل جابجایی کالا و افزایش بهره وری و کارایی استفاده می شود.
افندی زاده ضمن تشریح تعریف حمل و نقل ترکیبی، نقش کانتینر را در توسعه حمل و نقل ترکیبی موثر دانست و گفت: تعاریف متعددی از حمل و نقل ترکیبی ارائه شده است، اما کمیسیون اقتصادی سازمان ملل متحد حمل و نقل ترکیبی را به شرح زیر تعریف کرده است. «حمل و نقل ترکیبی نوعی جابجایی بینوجهی (بینوجهی) است که در آن کالاها عمدتاً از طریق آبهای داخلی، دریایی و ریلی حمل میشوند و نقش حملونقل جادهای با استفاده از کامیونهای باری تا حد امکان کم است.
وزارت راه و شهرسازی افزود: به طور کلی حمل و نقل چندوجهی ترکیبی بین المللی از حمل و نقل با وسایل مختلف از جمله کامیون، کشتی، قطار، هواپیما و … است. حمل و نقل ترکیبی عمدتاً با استفاده از کانتینر انجام می شود، زیرا انتقال کالا بین روش های مختلف حمل و نقل با استفاده از کانتینر آسان تر، سریع تر و ارزان تر است.
معاون وزیر حمل و نقل با اشاره به تاریخچه حمل و نقل ترکیبی گفت: حمل و نقل ترکیبی در واقع ریشه در انقلاب حمل و نقل کانتینری دارد که با توسعه کشتی های رورو، کشتی های چند منظوره و از حمل و نقل کامیون به این کشتی ها به عنوان پلی اتصال زمین به دریا و بالعکس هستند. استفاده از کانتینر شرایط لازم را برای انتقال کالا از یک روش حمل و نقل به سایر روش ها فراهم می کرد.
افندی زاده بیان کرد: در دهه 50 کشتیرانی به استفاده از کانتینر روی آوردند، کانتینر به عنوان ابزاری تلقی می شد که مزایای اقتصادی و عملیاتی ویژه ای برای باربری ها فراهم می کرد و ورود کانتینر به سیستم حمل و نقل باعث شد فرآیند حمل و نقل کالا به سطح بالایی برسد. استاندارد . علاوه بر این، دست اندرکاران این فرآیند توانستند بسیاری از مشکلات فنی مربوط به انتقال کالا با کشتی یا سایر وسایل حمل و نقل را حل کنند.
حمل و نقل ترکیبی راه را برای تجارت بین المللی برای کشورها و تجار باز کرده است
وی با اشاره به مزیت های حمل و نقل ترکیبی در توسعه تجارت جهانی افزود: با توجه به توسعه تجارت جهانی، حمل و نقل ترکیبی جایگاه ویژه خود را در صنعت حمل و نقل به دست آورده و مسیر تجارت بین المللی را برای کشورها و تجار تسهیل کرده است. بدیهی است که مزایای حمل و نقل ترکیبی در توسعه آن نقش اساسی داشته است که از آن جمله می توان به افزایش سرعت حمل و نقل کالا، کاهش هزینه های حمل و نقل، افزایش ایمنی و امنیت کالا، صرفه جویی در زمان (کاهش زمان ترانزیت کالا و کاهش) اشاره کرد. بوروکراسی اداری)، امکان انتقال تحویل کالا درب منزل و انعقاد قرارداد واحد با شرکت حمل و نقل یا باربری و کاهش مدت تعهد مشتریان و صاحبان کالا.
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت ایجاد و توانمندسازی شرکت های ملی حمل و نقل چند وجهی به عنوان بستر اصلی توسعه حمل و نقل ترکیبی، گفت: با توجه به اهمیت حمل و نقل ترکیبی، ایجاد پایگاه های اصلی آن در کشور ضروری است. که مهمترین آن آموزش و توانمندسازی کسب و کار است. حمل و نقل چندوجهی ملی است. بر این اساس اساسنامه ایجاد و نظارت بر شرکت های ملی لجستیک چندوجهی در دستور کار این معاونت قرار گرفته و در حال نهایی شدن است که هدف اصلی آن تسهیل حمل و نقل چندوجهی در مقیاس ملی است.
انتهای پیام