حمله هکرها به بزرگترین بندر ژاپن
بزرگترین بندر ژاپن پس از حمله دزدان دریایی که کشتیرانی را متوقف کرد فلج شد.
به گزارش ای بی اس نیوز، باجافزاری که توسط هکرها برای قفل کردن دسترسی به فایلها یا سیستمها تا زمان دریافت باج استفاده میشود، صبح روز سهشنبه در پایانه کانتینری بندر ناگویا در استان آیچی اختلال ایجاد کرد. اداره حمل و نقل بندر ناگویا روز چهارشنبه گفت که اپراتورهای بندر انتظار دارند عملیات عادی صبح پنجشنبه به وقت محلی از سر گرفته شود.
با خودکار شدن بسیاری از بنادر آسیایی و حذف استفاده از اسناد کاغذی، دزدان دریایی به یک مشکل رو به رشد برای شبکه های دریایی در منطقه تبدیل شده اند. مجرمان سایبری در سال های اخیر بنادر اروپا را هدف قرار داده اند و گروه های هکر طرفدار روسیه مسئولیت حمله ماه گذشته به یکی از بزرگترین بنادر منطقه را بر عهده گرفتند.
به گزارش خبرگزاری کیودو، اداره حمل و نقل بندر ناگویا اعلام کرد که گروه باج افزار روسی Lockbit 3.0 مسئول این هک بوده است. Mihoku Matsubara، استراتژیست ارشد امنیت سایبری در NTT Corp می گوید: «گروه های باج افزار معمولاً آسیب پذیری های برنامه های VPN و پروتکل های دسکتاپ از راه دور را هدف قرار می دهند. ۸۰ درصد از حملات باجافزاری در ژاپن به این نفوذها مربوط میشود. به روز رسانی یا اصلاح امنیت نرم افزار مورد استفاده در فعالیت های تجاری برای کسب و کارها مهم است.
ناگویا یکی از بسیاری از بنادر در سراسر جهان است که اخیراً هدف حملات باجافزاری قرار گرفته است. کریسمس گذشته، هکرها به سیستم های کامپیوتری بندر لیسبون پرتغال نفوذ کردند و برای چند روز عملیات بندر را مختل کردند. جواهر لعل نهار بندر تراست که شلوغ ترین بندر کانتینری هند است، سال گذشته هدف حمله باج افزار قرار گرفت. در سال 2021، شرکت بندر و راه آهن آفریقای جنوبی هدف یک سری حملات باج افزاری قرار گرفت که کارشناسان امنیت سایبری آن را به گروه های هکر مستقر در شرق اروپا و روسیه مرتبط کرده اند.
دیوید سوزوکی، مدیر اجرایی شرکت امنیت سایبری Black Panda مستقر در سنگاپور، گفت که نقضهای اخیر اغلب شامل اخاذی مضاعف بوده است. برای بازخورد و همچنین برای عدم افشای باج درخواست شد.
شرکت تویوتا موتور که بزرگترین خودروساز جهان از نظر فروش است، گفت: حمله ناگویا هنوز بر حمل و نقل خودروهای جدید این شرکت تاثیری نداشته است، اما تا زمانی که این مشکل برطرف نشود، قطعات وارداتی یا صادراتی قابل تخلیه نیست. یا بارگیری شده است. در بندر سخنگوی تویوتا گفت: در حال حاضر تولید این شرکت با مشکلی مواجه نشده است.
به گزارش بلومبرگ، مقامات ژاپنی می گویند که چنین حملاتی در حال افزایش است. سال گذشته، یک حمله سایبری به یکی از تامین کنندگان تویوتا در آیچی، این شرکت را مجبور به توقف تولید در 14 کارخانه کرد.
انتهای پیام