تکنولوژی و فناوری

حسادت به موفقیت شیائومی YU7؛ بی وای دی تانگ L با قیمت کمتر عرضه می‌شود

به نظر می‌رسد بی‌وای‌دی (BYD) از ورود پرقدرت شیائومی به بازار خودروهای الکتریکی احساس خطر می‌کند. این شرکت می‌خواهد مدلی ارزان‌تر از بی وای دی تانگ L به بازار عرضه کند.

شیائومی به‌تازگی شاسی‌بلند YU7 را روانه کرده که موفق به ثبت ۲۴۰ هزار سفارش غیرقابل‍استرداد در ۱۸ ساعت شده است. این تقاضای باورنکردنی گواهی بر شناخت قوی برند شیائومی، پایگاه هواداران وفادار به آن و رهبری کاریزماتیک مدیرعامل «لی جون» است. موفقیت YU7 نه‌فقط برای غول‌های صنعت خودرو، مانند تسلا مدل Y، بلکه برای خودروسازان چینی جاافتاده ازجمله بی‌وای‌دی چالشی بزرگ ایجاد می‌کند.

در تضاد کامل با رونمایی موفق از YU7، از شاسی‌بلند پرچم‌دار بی‌وای‌دی Tang L که آوریل عرضه شد، تا حد زیادی استقبال است. محصول بی‌وای‌دی باوجود مشخصات رقابتی که در برخی زمینه‌ها بهتر است، با استقبال پایینی مردم و رسانه‌ها مواجه شده است. در ادامه این 2 مدل را با هم مقایسه می‌کنیم.

مقایسه بی وای دی تانگ L و شیائومی YU7

قیمت: تانگ L با قیمت پایه ۲۳۹ هزار و ۸۰۰ یوان (۳۳ هزار و ۴۰۰ دلار)، ۱۳ هزار و ۷۰۰ یوان (هزار و ۹۰۰ دلار) از YU7 ارزان‌تر است.

قدرت موتور: تانگ L در مقایسه با YU7 با قدرت ۲۳۵ کیلووات، از موتور قدرتمندتر ۵۰۰ کیلوواتی برخوردار است.

قابلیت شارژ: تانگ L یک پلتفرم پیشرفته هزار ولتی با ضریب شارژ 8.4C و شارژ دوگانه دارد که می‌تواند فقط با ۵ دقیقه شارژ ۳۷۰ کیلومتر برد حرکتی اضافه کند. YU7 سیستم ۸۰۰ ولتی با ضریب 5.2C دارد که با ۱۵ دقیقه شارژ ۴۶۵ کیلومتر برد حرکتی کسب می‌کند.

باتری و برد: تانگ L باتری بزرگ‌تر ۱۰۰.۵ کیلووات‌ساعتی و برد ۶۷۰ کیلومتری دارد. YU7 با باتری کوچک‌تر ۹۶.۳ کیلووات‌ساعتی، به‌دلیل بهره‌وری انرژی بهتر ۸۳۵ کیلومتر برد دارد.

بی وای دی تانگ L

سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته: سیستم Assisted Driving Pro شیائومی که Nvidia Drive AGX Thor پشتیبانی می‌کند، قدرت پردازش خام بالاتر ۷۰۰ تاپس نسبت به DiPilot 300 تانگ L مجهز به تراشه Nvidia Drive Orin X با قدرت پردازش ۲۵۴ تاپس دارد.

اندازه و چیدمان: تانگ L خودرویی بزرگ‌تر و سنگین‌تر است که در مقایسه با پیکربندی پنج‌نفره YU7، هفت صندلی ارائه می‌دهد.

باوجود مزایای آشکار تانگ L در قیمت و چندین مشخصات کلیدی، فروش آن احتمالاً خیلی کمتر از YU7 خواهد بود. این اختلاف در درجه اول به قدرت عظیم برند شیائومی و وفاداری عمیق طرفداران آن نسبت داده می‌شود. شیائومی از قدرت برندینگ خود برای دستیابی به اهداف فروش بلندپروازانه در بازار بسیار رقابتی خودروهای برقی استفاده مؤثری می‌کند.

منبع

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا