جیلی و رنو برای جذب آرامکو عربستان مذاکره کردند

با سرمایه گذاری 20 درصدی آرامکو، سهم رنو و جیلی در این شرکت 40 درصد خواهد بود. هدف از این سرمایه گذاری مشترک که «Esb» در رنو و «روبیک» در جیلی نامیده می شود، طراحی موتورهای بنزینی و سیستم های هیبریدی بهینه سازی شده در زمانی است که صنعت خودروسازی به شدت بر خودروهای الکتریکی متکی است.
انتهای پیام
شرایط مالی سرمایه گذاری احتمالی آرامکو در این سرمایه گذاری مشترک هنوز مشخص نیست. سرمایه گذاری آرامکو قرار است برای حمایت از توسعه فناوری های کربن زدایی برای موتورهای بنزینی استفاده شود.
به گزارش ای بی اس نیوز، سه منبع آگاه به رویترز گفتند: این تولیدکننده نفت سعودی در حال مذاکره پیشرفته برای خرید تا 20 درصد از سهام شرکت فناوری موتور جیلی رنو است که هنوز نامی ندارد و این خودروسازان به دنبال تاسیس آن هستند.
بر اساس گزارش رویترز، به گفته یک منبع آگاه، قرارداد این شرکت نفت با جیلی و رنو هنوز به تایید هیات مدیره این دو شرکت نرسیده است. این سه شرکت باید در هفته های آینده یک نامه تعهد را تکمیل کنند.
بر اساس اسناد تهیه شده توسط این دو خودروساز و رویت رویترز، انتظار می رود این شرکت امسال با ظرفیت تولید سالانه بیش از پنج میلیون دستگاه موتور و گیربکس کم آلایندگی و هیبریدی شروع به کار کند.
شرکتهای چینی رنو و جیلی اتوموبیل هلدینگ در تلاشند تا قراردادی را برای جذب شرکت نفت دولتی آرامکو عربستان به عنوان سرمایهگذار و شریک در طراحی و عرضه موتورهای بنزینی و فناوریهای هیبریدی نهایی کنند.
سال گذشته، آرامکو اعلام کرد که با شرکت هیوندای موتور برای تحقیق در مورد سوخت های پیشرفته ای که می تواند در موتورهای هیبریدی برای کاهش انتشار دی اکسید کربن از خودروها استفاده شود، همکاری می کند.