خوشخو در پاسخ به این سوال که در صورت شکایت مسافری از رعایت پروتکل ها و شرایط پرواز چه باید کرد، تصریح کرد: اگر اقامتگاهی مانند شرکت هواپیمایی، فرودگاه، ارائه دهنده بلیط، هندلینگ و… در پروازهای مسافربری به ویژه پروازهای نوروزی مرتکب تخلف می شود و اینکه تخلف آن مستقیماً با موضوع ایمنی و حقوق مسافر ارتباط دارد و شرایط و ضوابط سازمان هواپیمایی کشوری را مختل می کند، اگر مسافران نتوانستند شکایت خود را پیگیری کنند به طور جدی برخورد می کنیم و به اطلاع می رسانیم. از طریق خطوط هوایی حقوق آنها، از طریق سامانه حقوق مسافر سازمان هواپیمایی کشوری به ما اطلاع دهید تا با شرکت هواپیمایی مورد نظر برخورد کنیم.
حسن خوشخو در گفت وگو با ای بی اس نیوز، درباره آخرین وضعیت پروازهای مسافری داخلی در هفته های آینده و ایام نوروز اظهار کرد: سقف پذیرش 100 درصدی پروازهای داخلی برداشته شده است اما بر اساس اعلام ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کرونا، واکسیناسیون پروازهای داخلی رفع شده است. کارت مسافران و وضعیت سلامت آنها باید در سامانه امید باشد. با دقت بررسی کنید و در صورتی که مسافر علائم قابل مشاهده ای نداشت، می تواند از پروازها برای سفر خود استفاده کند.
سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: تامین هواپیماهای جایگزین و پشتیبانی، آمادگی کامل برای پروازها با کمترین تاخیر، برنامه ریزی برای آمادگی کامل پرسنل هواپیمایی به صورت تیمی و ارائه هوای نوروزی. برنامههای سفر از جمله مواردی است که با شرکتهای هواپیمایی هماهنگ کردهایم.» و ممکن است در هفتههای آینده تغییراتی ایجاد شود، مثلاً شرکت هواپیمایی ممکن است ۱۰ پرواز اضافی برای نوروز درخواست کند که بسته به حجم فروش بلیت و تقاضای مسافر ممکن است افزایش یابد. .
absnews
وی گفت: سیاست سازمان هواپیمایی کشوری این است که به درخواست ایرلاین ها برای افزایش مجوز پرواز پاسخ مثبت دهد زیرا مسافران در ایام نوروز با مشکلی مواجه نشوند، اما تایید این درخواست ها بستگی به شرایطی دارد که از سازمان هواپیمایی درخواست کرده ایم. خطوط هوایی و باید چنین باشد.” به شرایط و ضوابط احترام بگذارید.
وی افزود: مسافران در فرودگاه های سراسر کشور غربالگری کامل می شوند و هماهنگی های لازم برای رعایت پروتکل های بهداشتی و سایر مسائل و الزامات در ایام نوروز با شرکت های هواپیمایی انجام شده است اما این جلسات ادامه خواهد داشت.
سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت: مدیریت و به حداقل رساندن تاخیر پروازها، ایمنی پروازها و ارائه خدمات مناسب مسافری بخشی از شروط و خطوط قرمزی است که سازمان هواپیمایی کشوری برای تصویب بیشتر در حال بررسی است. مجوزهای ایرلاین ها.» اگر ایرلاین ظرفیت بیشتری داشته باشد، مجوز صادر می کنیم، اما مهم ترین مسئله برای سازمان هواپیمایی بحث ایمنی و رعایت شرایط و ضوابط است که آسیب مستقیمی به مسافر وارد نشود.
سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: تمامی پروتکل های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا در پروازهای نوروزی به شدت رعایت می شود و با متخلفان برخورد جدی خواهیم کرد.