جزئیات حذف نسخه کاغذی و امضای الکترونیکی از پزشکان
مسئول زیرمجموعه بیمه مرکزی در خصوص حذف نسخه کاغذی و همچنین امضای الکترونیکی پزشکان توضیحاتی ارائه کرد.
مجید مشعلچی در گفت وگو با ای بی اس نیوز، با اشاره به اینکه برای حذف نسخه کاغذی از فرآیند پرداخت درمان، تقسیم کار بین دستگاه های ذیربط انجام شده است، گفت: بحث امضای الکترونیکی یکی از وظایف اختصاصی است. سازمان نظام پزشکی در واقع شرکت های بیمه در پایان کار هستند و ذینفع این پنل ها هستند.
وی ادامه داد: پنل ها باید به گونه ای برنامه ریزی شوند که بتوانند امضای دیجیتال را بخوانند و آن را به عنوان سند رسمی بپذیرند. البته در حال حاضر نسخه الکترونیکی چالش اصلی نیست، اما مشکلی در جریان داده وجود دارد. جریان داده مربوط به بیماران سرپایی و بیماران بستری است.
این مقام مسئول بیمه مرکزی با بیان اینکه امضای الکترونیکی دارای دو مرحله است، تصریح کرد: مرحله اول استقرار در سامانه و مرحله دوم پذیرش توسط سازمان های بیمه گر است. بنابراین امضای دیجیتال برای فعالیت در سلامت الکترونیک الزامی است، اما به دلیل مسائل دیگر اولویت ندارد، اولویت اصلی تکمیل جریان داده بین سازمان تامین اجتماعی، بیمه سلامت، وزارت بهداشت و درمان است. بیمه پس از آن، می توانیم در مورد کیفیت داده ها و نحوه امضا صحبت کنیم.
بر اساس این گزارش، چندی پیش مشاور الکترونیک سلامت سازمان نظام پزشکی اعلام کرد که بسترهای درخواست امضای دیجیتال پزشک در دسترس نیست. بنابراین لازم است که بیمه در این زمینه وارد
انتهای پیام