سایر موضوعات

جایگزینی کارت های بانکی با کارت سوخت در حال انجام است


مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: در حال انجام فرآیند آزمایشی هستیم تا بتوانیم به جای کارت سوخت از کارت بانکی استفاده کنیم. این کار مستلزم دریافت اطلاعات خودرو و اتصال آن به سیستم هوشمند سوخت است که برنامه ریزی شده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از علم و فناوری آنا، جلیل سالاری درباره جایگزینی کارت های بانکی با کارت سوخت به منظور جلوگیری از واردات چیپس کارت سوخت بدون تغییر سهمیه بنزین، گفت: مشکلی در حوزه نداریم. تامین تراشه های مورد نیاز برای ساخت کارت سوخت، اما در زمان راه اندازی توسط دولت سیزدهم، تنها 9035 کارت در ناوگان پالایش و توزیع وجود داشت، در حالی که سالانه حدود یک میلیون خودرو به چرخه حمل و نقل اضافه می شود. مردم هم به کارت های تکراری نیاز دارند، همیشه باید دو تا سه میلیون کارت خام ذخیره داشته باشیم.

مقدار زیادی کارت سوخت را در دفاتر پست واریز کنید

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه سال گذشته بیش از سه میلیون کارت سوخت تولید و به شرکت پست تحویل دادیم، اما اکنون همچنان حجم زیادی کارت در دفاتر پستی وجود دارد، گفت: ساماندهی کارت سوخت در به منظور مدیریت مصرف بنزین تمام شده است، دیدگاه ما این است که علاوه بر خودروهایی که وارد چرخه می شوند تعدادی از خودروهای فرسوده را حذف کنیم. زیرا در سال 2012 حدود 19 میلیون خودرو در جاده ها داشتیم، اما اکنون این رقم به 30 میلیون رسیده است.

سالاری با بیان اینکه این تعداد خودرو در سال نزدیک به یک میلیارد لیتر سوخت مصرف می کنند، تصریح کرد: یعنی باید روزانه سه و نیم میلیون لیتر بنزین تولید کنیم که معادل پالایشگاهی مثل تبریز است تا کسانی که کارت سوخت فعال دارند شناسایی شوند.

وی در گفت و گوی تلویزیونی با اشاره به اینکه در این طرح اگر فردی کارت سوخت خود را ترک کند می تواند به سامانه کارت های باقی مانده در پمپ بنزین ها مراجعه کند، گفت: همچنین سامانه امدادی را برای کاهش خرابی کارت هوشمند سامانه سوخت تقویت کرده ایم. خوانندگان؛ این اتفاق افتاد و حتی برای اولین بار در کشور با کمک یک شرکت دانش بنیان دستگاه های کارتخوان را جانمایی کردیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه اطلاعات خودرو برای جایگزینی کارت های بانکی با کارت سوخت را نداریم، گفت: اطلاعات خودرو در اختیار ناجا و پلیس راهنمایی و رانندگی است و باید آن را به ما تا بتوانیم ادغام را انجام دهیم. درست مثل اتفاقی که در سامانه سپهتن (نظارت هوشمند تردد ناوگان) برای تخصیص سهمیه سوخت با این سامانه به جای بارنامه های رسمی رخ داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا