سایر موضوعات

ثابت نگه داشتن قیمت لاستیک منطقی نیست / سود نمایندگی ها باید کاهش یابد



سخنگوی انجمن صنعت تایر گفت: اگر همه قیمت‌ها ثابت باشد بحثی است اما اگر فقط قیمت محصول نهایی را تحت فشار ثابت نگه داریم طبیعتاً صنایع باید بار تورم را به دوش بکشند.

مصطفی در گفت وگو با ای بی اس نیوز، اظهار کرد: در واقع این صنایع باید از محل سود خود یا از دارایی سهامداران خود تورم را پرداخت کنند که غیرممکن است. زیرا دقیقاً به معنای ورشکستگی صنعت و این شرکت تولیدی است و سرمایه این شرکت از بین می رود و در نهایت تعطیل می شود که این امر بدیهی است.

وی گفت: در شرایط تورمی و افزایش قیمت ها، قیمت مواد اولیه، قطعات، تجهیزات و ماشین آلات و سایر هزینه ها برای ما و سایر صنایع نیز افزایش می یابد. علاوه بر این، حقوق و هزینه های کارکنان وجود دارد. این بدان معناست که هزینه های تولید افزایش می یابد. در این شرایط ثابت نگه داشتن قیمت یک محصول منطقی نیست.

وی ادامه داد: سال گذشته با همین استدلال و ارائه مستندات به دستگاه های تصمیم گیری، با افزایش 25 درصدی قیمت محصولات موافقت شد. اعلام شده است که این درصد افزایش به صورت تجمعی بوده و برای بقیه ایام سال جدید (بعد از تعطیلات نوروزی) لحاظ خواهد شد.

وی تنها تاکید کرد: از سوی دیگر بحث توزیع نیز مطرح شده تا توزیع به درستی انجام شود و فشار صعودی بر قیمت ها به مصرف کننده نهایی وارد نشود. برعکس، سود دلال ها باید کاهش یابد. بر این اساس پلتفرمی نیز تعریف شد تا فروش از این طریق انجام شود که آن هم مشکلات و مشکلات خاص خود را داشت و زیرساخت ها فراهم نبود.

سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر گفت: عمر صنعت تایر ارز است که از ابتدای سال دچار مشکل شده است. این در حالی است که با تمام شدن موجودی کالا جایگزینی وجود ندارد و در حال حاضر این مشکل اصلی صنعت تایر کشور است. این موضوع به صورت شفاهی و کتبی به مقامات کشور گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: البته تخصیص ارز توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شد اما در بانک مرکزی درخواست های ما در مراحل مختلف تامین ارز بی پاسخ ماند. بنابراین واردات مواد اولیه با چالش هایی مواجه است و از ذخایر قبلی استفاده می کنیم. البته این روند تا ابد ادامه نخواهد داشت. باید سریعا به این موضوع رسیدگی شود سپس در مورد قیمت، میزان افزایش، نحوه توزیع و … بحث شود. در فضای کارشناسی-اقتصادی تا علاوه بر اینکه به مصرف کننده فشار نیاورد، تولیدکننده هم بتواند سرپا بماند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا