اخبار اقتصادی روز

تکمیل کریدور شمال – جنوب کشور منوط به تکمیل ساخت قطعه 8 جاده آزاد است.

رضا محمدیان مدیرعامل شرکت ساخت، ساخت و نگهداری بزرگراه شیراز-اصفهان در نشست خبری در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبنی بر تکمیل کریدور شمال – جنوب همزمان با تکمیل تمام قطعات گفت: و در مورد بزرگراه گفت: قطعه 8 بزرگراه اصفهان – شیراز به بوشهر متصل می شود و احتمال دارد کریدور شمال به جنوب تکمیل شود

وی با بیان اینکه با تکمیل قطعه 8 و اتصال آن به بوشهر و در نهایت به عسلویه، قطعه اصلی کریدور شمال به جنوب تکمیل می شود، گفت: در حال حاضر مراحل اولیه و طراحی قطعه 8 آزاد شیراز- اصفهان انجام می شود راه تکمیل شده است و ما منتظر اعتبار هستیم و دولت هستیم.

محمدیان با بیان اینکه هزینه ساخت هر قطعه بزرگراه در هر کیلومتر 110 میلیارد تومان است و با توجه به امکانات فنی هزینه ها کاهش یا افزایش می یابد، گفت: بزرگراه شیراز – اصفهان اولین بزرگراهی است که از محل تولید ساخته شده است.

وی افزود: قیر در انحصار دولت است اما در صورت تخصیص منابع مشکلی برای تامین قیر نداریم.

محمدیان با اشاره به اینکه این تنها بزرگراهی است که به طور کامل طراحی و اجرا شده است، گفت: این تنها پروژه ای است که فیبر نوری دارد و برای عبور و مرور خودروهای سنگین طراحی شده است که قابلیت عبور کامیون ها و کمپکتورهای استاندارد را دارد. از طریق این بزرگراه 40000 تن که در حال حاضر برای مصرف آزاد مضر است.

مدیرعامل آزاد راه گفت: بازسازی اساسی آزاد راه حدود 10 هزار میلیارد تومان هزینه دارد و استهلاک آن کاهش می یابد.

وی گفت: سرعت مجاز تردد در این بزرگراه برای خودروهای سواری 120 کیلومتر و برای خودروهای سنگین 110 کیلومتر است.

وی گفت: تاکنون دوربینی از جمله ثبت تخلفات سرعت غیر مجاز در محورهای آزاد جاده شیراز – اصفهان نصب نشده است.

خبرنگار: کبری عزیزم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا