اخبار سیاسی روز

تکمیل پروژه های راه آهن مهمترین خواسته ساکنان جنوب شرق دولت است.

به گزارش ای بی اس نیوز، حسین نوش آبادی روز پنجشنبه در بازدید رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از روند اجرای دو پروژه تقاطع غیرهمسطح با راه آهن سراسری تهران – مشهد اظهار داشت: در انتظار تکمیل پروژه ای هستیم که 14 سال برای اجرا و انتظار برای اعطای حق به مردم این نقطه از استان تهران پس از سال ها طول کشید.

قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرقی تهران قرار دارد.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون تلاش های زیادی برای اجرای پروژه مترو و تسریع در اجرای آن انجام شده است. برای تحقق این امر جلسات متعددی با مقامات ارشد کشور از جمله آیت الله رئیسی رئیس جمهور و وزیر کشور برگزار شد. امروز مردم این کشور امیدوارند با تلاش دولت سیزدهم زمینه تکمیل آن فراهم شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه متروی تهران پیشوا در دوره هفتم مجلس تصویب شد و عملیات اجرایی آن با اختصاص زمین برای احداث ایستگاه های مترو در مناطق مشخص آغاز شد. از جمله پیشوا و قرچک. یک پروژه بزرگ به قطار شهری تبدیل شد و بر همین اساس راه آهن و سایر زیرساخت ها طراحی و اجرا شد.

بازدید از پروژه مسکونی 1100 واحدی قرچک، بازدید از بافت فرسوده، بیمارستان شهید ستاری و دیدار با خانواده شهدا از برنامه های سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به نمایندگی از رئیس جمهور به قرچک است.

طرح ریل شهری تهران – ورامین در پی مطالبات مکرر مردم در 17 مرداد 88 با حضور مسئولان وقت وزارت راه و شهرسازی، شرکت راه آهن و مراجع محلی و علی علی‌الرضا به تصویب دولت نهم رسید. اکبر محرابیان دستیار ویژه رئیس جمهور در تبصره 13، کلنگ ساخت آن در ایستگاه ورامین به زمین افتاد.

وی افزود: پروژه ریلی شهری ورامین باید 10 سال پیش با اعتبارات موجود به بهره برداری می رسید اما در اقدامی غیرمنطقی و غیرقابل توجیه با الحاق خط گرمسار به مترو تهران در پیشوا، علاوه بر افزایش طول مسیر، افزایش یافت. ، هزینه زیاد بود، پروژه اختصاصی ورامین و پیشوا تحمیل شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا