سایر موضوعات

تپسی گزینه «عجله دارم» را حذف کرده است.

Taapsee در بیانیه ای اعلام کرد: از آنجایی که Taapsee همواره به دنبال ارائه راه حل های متنوع برای رده های مختلف کاربران بوده است، ذکر توضیحاتی را برای شفاف سازی ذهن کاربران ضروری می داند:

گزینه “عجله دارم” با هدف خدمت رسانی به کاربرانی که اولویت آنها هزینه سفر نیست و مقبولیت سفر است به خدمات تپسی اضافه شده است. این گزینه برای افرادی است که می خواهند شانس سواری از Ambassadors را افزایش دهند و با افزایش قیمت زمان کمتری را در انتظار پذیرش درخواست خود صرف کنند. قبل از افزودن گزینه «عجله دارم»، بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی پیشنهاد کردند که Taapsee گزینه پیشنهاد قیمت بالاتر را به سفیر اضافه کند.

Taapsee با هدف ارائه خدمات متنوع، علاوه بر گزینه “عجله دارم”، گزینه “عجله ندارم” را نیز برای کاربرانی که می خواهند هزینه کمتری بپردازند را به خدمات خود اضافه کرده است. زمان انتظار طولانی تر این گزینه در مدت کوتاهی پس از رونمایی با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.

گزینه های مختلف سفر در Tapsey از جمله “من عجله دارم” برای سفیران Tapsey در همان طرح به نمایش گذاشته شده است. بنابراین سفیران هنگام پذیرش سفارش اطلاعی ندارند که کاربر گزینه “عجله دارم” را انتخاب کرده است. در این زمینه تپسی تمام تلاش خود را برای جلوگیری از تخلفات احتمالی این گزینه به کار گرفته است.

تنها 10 درصد از تمام سفرهای تپسی با گزینه “عجله دارم” مرتبط است. سفرهای معمولی 70 درصد و سفرهای «بدون عجله» 20 درصد از سفرهای ناوگان Taapsee را تشکیل می دهند. فاصله زیاد گزینه معمولی نسبت به سایر سرویس ها و همچنین پذیرش گزینه “عجله ندارم” گواه رویکرد تپسی به ارائه خدمات متنوع با در نظر گرفتن نیازهای متفاوت کاربران است.

این تصور غلط وجود دارد که افزایش قیمت سفر باعث افزایش درآمد تاکسی های آنلاین شده و گزینه ای مانند «عجله دارم» با هدف افزایش درآمد به برنامه اضافه شده است. توجه به این نکته ضروری است که آنچه باعث افزایش درآمد تاکسی های آنلاین می شود، افزایش تعداد سفرها است نه افزایش قیمت. زیرا افزایش قیمت ها از جذابیت سفر برای کاربر مسافر می کاهد و باعث کاهش تعداد سفرها می شود. هدف تاکسی های آنلاین ارائه قیمت متعادل به نحوی است که هم برای مسافر و هم برای راننده مقرون به صرفه باشد و سفر را ممکن کند.

همزمان با غیرفعال شدن گزینه “من عجله دارم”، تپسی به تلاش خود برای توضیح منطق حاکم بر این سرویس به نهادهای نظارتی ادامه خواهد داد. امیدواریم نتیجه نهایی این باشد که کاربران بهترین خدمات را در زمینه حمل و نقل درون شهری دریافت کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا