توییتر در حال تلاش برای فروش محصول اشتراکی جدید خود، Twitter Blue، به کاربران است.
به گزارش ای بی اس نیوز، شرکت «Similar Web» که به تحلیل ترافیک اینترنت می پردازد، تخمین می زند که تنها ۱۱۶ هزار نفر از ۲.۶ میلیون نفری که در ماه مارس به صفحه فروش «تویتر بلو» مراجعه کرده اند، درخواست پیوستن به این سرویس را داشته اند.
ایلان ماسک، مالک میلیاردر توییتر، گفت که از ابتدای ماه جاری، تنها مشترکین توییتر آبی می توانند تیک احراز هویت را که قبلا برای چهره های عمومی معروف رزرو شده بود، دریافت کنند. در ماه مارس، زمانی که کاربری که یک تیک آبی در سیستم قدیمی توییتر دریافت کرده بود، وارد توییتر شد، پیامی دریافت کرد که از او خواسته بود با ثبت نام در توییتر بلو و پرداخت پول، نشان احراز هویت خود را حفظ کند.
تغییر در مقررات برای افزایش تعداد اشتراک های «تویتر آبی» بود. اخیرا ماسک تصمیم گرفت به برخی از کاربرانی که تیک آبی داشتند زمان بیشتری برای تصمیم گیری در مورد پرداخت یا عدم پرداخت آن بدهد.
به گزارش این پایگاه خبری، «توئیتر بلو» در بهمن ماه امسال کمتر از 300 هزار مشترک داشت. حتی با در نظر گرفتن 116000 اشتراک تخمینی SimilarWeb، کمتر از 1٪ از کاربران ماهانه توییتر اکنون مشترک Twitter Blue هستند. این شرکت در برآورد خود، اشتراک از طریق اپلیکیشن موبایل یا خرید گروهی سازمان ها را در نظر نگرفته است.
ماسک گفت بیش از 50 میلیون نفر به صورت ماهانه از توییتر استفاده می کنند. درآمد تبلیغات توییتر بین اکتبر تا مارس 50 درصد کاهش یافت.
بر اساس گزارش بلومبرگ، با وجود تلاشها برای بازگرداندن تبلیغکنندگان، بسیاری از آنها به توییتر بازنگشتهاند. سرویس اشتراک «تویتر بلو» که ماهانه هشت دلار هزینه دارد، آنقدر رشد نکرده است که بتواند کمبود تبلیغات این شبکه اجتماعی را جبران کند.
انتهای پیام