تولید موتور سیکلت؛ صنعتی با سودهای نادیده گرفته شده

رئیس هیئت مدیره انجمن قطعه سازان و مجموعه سازان گفت: ایران در صنعت موتورسیکلت دارای مزیت های رقابتی است اما از این مزیت ها به خوبی بهره برداری نشده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای محمدتقی زردوز در اولین نشست همگرایی سازندگان موتورسیکلت و قطعه سازان با اشاره به داخلی سازی و بومی سازی تولید، گفت: این سیاست هم اکنون در کشور تدوین شده است و همچنین تفاهم نامه ای با هدف داخلی سازی موتور سیکلت قطعات یدکی و تقویت آن بین وزارت حراست، انجمن سازندگان موتورسیکلت و انجمن قطعه سازان منعقد شد.
وی دستمزد، انرژی، مواد اولیه و حمل و نقل را از مزیت های رقابتی صنعت موتورسیکلت برشمرد و افزود: متأسفانه از این مزیت ها استفاده نشده و حتی از بین رفته است که بازار را در دسترس خارجی ها قرار داده است.
رئیس هیئت مدیره انجمن قطعه سازان و مجموعه سازان انرژی و دستمزد را دو مزیت رقابتی مهم ایران نسبت به چین دانست و گفت: تامین مواد اولیه مواد اولیه مورد نیاز این صنعت از جمله آلومینیوم، لاستیک و پلاستیک نسبت به برخی کشورها و همچنین هزینه حمل و نقل و این یکی دیگر از مزیت های این صنعت در ایران است که بر خلاف دیگران از این مزیت استفاده می کنند اما ما خودمان از این مزایا بهره نمی بریم.