چهارشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴

توسعه بازار خودروی چین صنعت خودروسازی این کشور را تهدید می کند

به گزارش خبرگزاری ای بی اس نیوز ، محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن قطعه کشور ضمن گلایه و هشدار نسبت به توسعه بازار خودروی چین به ویژه در حوزه خودروهای مونتاژی در کشور، اظهار داشت: در یک مسیر هستیم. زمانی که وضعیت صنعت خودرو از بیرون با فشار مواجه است، می گوییم صنعتگران ملی «صلاحیت» ندارند و راه حل این است که این کار را به چینی ها بسپاریم. بی شک این حادثه بیشترین آسیب را به صنعت قطعه سازی داخلی وارد می کند. چرا که چینی ها در درجه اول به دنبال بازار خود هستند و چندان حامی بازار داخلی ما نیستند.

وی افزود: صنعت قطعه سازی به عنوان یکی از صنایع مهم کشور یکی از مهمترین حلقه های زنجیره تامین و تولید خودرو است و سال هاست که برای آن زحمت کشیده شده است. دیدیم که آغاز تحریم ها در دو دوره ریاست جمهوری آمریکا با تحریم صنعت خودرو آغاز شد. چون می دانستند این صنعت بسیار مهم است. بنابراین، ما نباید اجازه دهیم دستاوردهای صنعتگران در طول این سال ها به راحتی “چینی” شود و از دست برود.

* ما دقیقا قطعات را با کیفیت مورد نظر خودروساز تولید می کنیم

نجفی منش گفت: در کشور به دلیل قیمت گذاری اجباری و سایر سیاست های غلط خودمان را فلج کرده ایم. به عنوان مثال ما را مجبور کردند که خودرویی را با قیمتی کمتر از قیمت تمام شده عرضه کنیم که این خود باعث ایجاد تعداد زیادی متقاضی و صف های طولانی می شود که نه تنها جویای واقعی خودرو نیستند، بلکه فقط به دنبال استفاده از این موضوع هستند. تفاوت.

وی با بیان اینکه ماشین آلات قطعه سازان دائما به روز می شوند، گفت: بخشی از تولید ما بستگی به تقاضای خودروساز دارد، قطعات را به شکلی که خودروساز می خواهد تولید می کنیم، به عنوان مثال زمانی که تندر در کشور تولید می شود. این خودرو یکی از خودروهای باکیفیت بود و ما به عنوان سازنده قطعات یدکی قطعات را دقیقا با کیفیت مورد نظر خودروساز تولید و تحویل دادیم.

امیر جلالی، رئیس کمیته پولی و گمرکی انجمن تخصصی صنایع همگن انرژی و قطعه سازان خودرو کشور در پاسخ به این سوال که با توجه به تاکید وزارت امنیت بر واردات و تولید خودروهای برقی، انجمن به فکر تولید قطعات لازم برای این خودروها بود؟ وی افزود: خودروهای برقی قطعات بسیار کمتری نسبت به خودروهای بنزینی دارند و با روی کار آمدن خودروهای برقی تعداد زیادی از تولیدکنندگان و فروشندگان قطعات در بازار قطعات مجبور به تغییر شغل خواهند شد.

وی گفت: سالانه حدود 100 هزار خودروی برقی در هند تولید می شود که بیشتر قطعات مورد نیاز این خودروها از چین تامین می شود.

این عضو هیئت مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن و قطعه سازان کشور با بیان اینکه هنوز در ابتدای ورود خودروهای برقی هستیم، گفت: افکار عمومی این است که با ورود خودروهای برقی آلودگی هوا کاهش می یابد. ماشین ها، اما اینطور نیست، زیرا آلودگی نقطه ای کاهش می یابد. به طور کلی آلودگی هوای کشور کاهش نمی یابد، اما به دلیل تولید باتری و هدر رفتن آن، آلودگی کلی کشور رو به افزایش است، اما در مجموع این موضوع در کاهش آلودگی نقطه ای تاثیر دارد.

* استفاده از قطعات بی کیفیت خودرو توسط خودروسازان

در ادامه این جلسه بابک کریمیان رئیس کمیته مبارزه با قاچاق کالا و لوازم یدکی انجمن تخصصی صنایع همگن انرژی و قطعه سازان خودرو کشور در پاسخ به این سوال که چرا برخی از قطعات یدکی در نمایندگی های معتبر مورد استفاده قرار می گیرد. خودروسازان کیفیت مورد نیاز یا راه حلی برای تهیه آن ندارند. نظر مردم در مورد قطعات یدکی باکیفیت و استاندارد چیست، گفت: برای جلوگیری از عرضه قطعات یدکی بی کیفیت، وزارت حراست از شناسه کالا و ردیابی طرح کد استفاده کرد تا مردم از شناسه کالا و کد رهگیری درج شده روی کالا استفاده کنند. برای بررسی استاندارد از کیفیت محصولی که خریداری می کنند مطمئن باشید.

وی افزود: با توجه به اینکه استفاده از خودروهای مونتاژی و چینی در کشور رو به افزایش است و قطعات یدکی این خودروها وارداتی است و چینی ها خودرو را با قیمت پایین می فروشند و قطعات آن را با قیمت بالا عرضه می کنند، بنابراین گاهی خریداران خودروهای این نوع خودرو از نظر قطعات یدکی و خدمات پس از فروش مشکل دارند.

کریمیان گفت: بنابراین به دلیل مشکلات اقتصادی، کسانی که قبلاً این خودروها را با قیمت کمتری خریداری می کردند و یا از کارخانه با قیمت پایین خریداری می کردند، اکنون با توجه به افزایش تعداد، در تامین قطعات یدکی و خدمات پس از فروش دچار مشکل شده اند. از وسایل نقلیه قیمت. . این امر باعث می شود که موجی از قطعات بی کیفیت وارد بازار شود. زیرا زمانی که خریداران نتوانند قطعات باکیفیت را با قیمت بالا خریداری کنند، بازاری برای محصولات بی کیفیت ایجاد می شود و در نتیجه خریدارانی که توان مالی ندارند این نوع محصولات را خریداری می کنند.

رئیس کمیته لوازم یدکی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجمن تخصصی صنایع همگن و قطعه سازان کشور گفت: راه حل جلوگیری از مصرف کالاهای غیراستاندارد و بی کیفیت این است که مردم قطعات خودرو را از برندهای معتبر خریداری کنند. شناسه. محصول و کد رهگیری اصالت کالای خریداری شده را تضمین می کند.

کریمیان در پاسخ به این سوال که چرا گاهی شاهد استفاده از محصولات بی کیفیت در نمایندگی های مجاز خودروسازان بزرگ هستیم، گفت: با توجه به بحث قیمت گذاری، خودروسازان سطح کیفی را در استفاده از قطعات تعریف کرده اند و حتی استفاده از قطعات را در نظر گرفته اند. دو برند یک سری برندهایی که قیمت پایین تری دارند و یک سری برندها که قیمت بالاتری دارند ارائه دهید. وی گفت: عموما قطعه سازان در این امور نقشی ندارند و گلایه ما از خدمات پس از فروش شرکت های خودروسازی نیز همین است که چرا وقتی قطعه سازان قطعات خودرو خوبی در کشور وجود دارد با تولیدکنندگان با کیفیت پایین تر قرارداد می بندند. قطعات. این یک مشکل است و یکی از مشکلات سیستم است.

ظرفیت تولید قطعات یدکی معادل 2.2 میلیون خودرو در سال است

آرش محبی نژاد، رئیس کمیته نقدینگی، قیمت‌گذاری و سیاست‌گذاری انجمن تخصصی صنایع همگن انرژی و قطعه‌سازان کشور گفت: امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «جهش تولید با «مشارکت مردم» نام‌گذاری شده است. انقلاب اسلامی است و در این راستا باید سرمایه مردم صرف تولید شود، گفت: امسال نسبت به سال گذشته 40 درصد نقدینگی بیشتر برای افزایش تولید نیاز داریم. محیبی نژاد افزود: ظرفیت بالقوه خودرو در کارخانجات خودروسازی کشور یک میلیون و 650 هزار دستگاه است. ظرفیت تولید قطعات ما به شرط تامین منابع و پیش نیازها معادل 2 میلیون و 200 هزار دستگاه است. نقدینگی به تنهایی تاثیری بر قیمت خودرو ندارد، اما یکی از پیش نیازهای فرآیند خودرو است.

رئیس کمیته نقدینگی، قیمت‌ها و سیاست‌گذاری انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان گفت: اگر نقدینگی را به بخش تولیدی بنگاه‌ها تزریق کنیم، چون منجر به افزایش تولید ناخالص داخلی می‌شود، اثر کاهشی خواهد داشت. . بر تورم.. بنابراین، نقدینگی مورد نیاز برای حفظ گردش تولید خودرو مربوط به نرخ ورودی است.

absnews

درباره محمد اقتصادی

پیشنهاد ما به شما

Organizing Your Home: Tips for Creating Sancity

Voluptatem accusantium tempore voluptatem illo. Ea suscipit asperiores et velit voluptatibus. Molestias natus est non cum nulla aut. Et eum temporibus provident et id. Eos porro quis consequuntur ut nisi doloremque.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *