در حالی که سازندگان خودروهای برقی چینی جنگ قیمتی شدیدی را برای مقابله با کاهش تقاضا به راه می اندازند، برندهای چینی با خط تولید هیبریدی قوی به عنوان برنده ظاهر می شوند و خودروهای دوربردی را به مصرف کنندگان ارائه می دهند که می توانند قیمت کمتری نسبت به خودروهای بنزینی داشته باشند.
این روند نوظهور می تواند نور امیدی را برای خودروسازان جهانی مانند تویوتا و هوندا ایجاد کند، زیرا با کاهش فروش خودروهای برقی در اروپا و ایالات متحده، تا حدودی به دلیل هزینه بالای خودروها، استراتژی های الکتریکی “چند وجهی” را دنبال می کنند. منابع مالی.
یک سوم کل فروش خودرو در تویوتا، پرفروشترین خودروساز جهان، اکنون هیبریدی است و این شرکت افزایش 34 درصدی فروش خودروهای هیبریدی را در شش ماه منتهی به اواخر سپتامبر گزارش داد که از رشد کلی درآمد 9 درصدی پیشی گرفت.
کارشناسان هشدار میدهند که برندهای خارجی اکنون با تهدید فزایندهای از سوی رقبای چینی روبرو هستند که کنترل بازار هیبریدی داخلی را به دست گرفتهاند و به دلیل موقعیت خود به عنوان ارزانترین سازنده خودروهای برقی جهان پس از سرمایهگذاری هنگفت در زنجیره عرضه، جسور شدهاند.
در چین، برخی از خودروهای هیبریدی می توانند تا 23 درصد ارزان تر از خودروهای برقی باشند. تحلیلگران معتقدند که این مزیت قیمتی، مصرف کنندگان چینی را به سمت مدل های هیبریدی سوق می دهد.
به گزارش رویترز، فروش خودروهای هیبریدی در چین، جایی که تویوتا همچنان با چهار مدل پرفروش همچنان به تسلط خود ادامه می دهد، 15 درصد کاهش یافت، در حالی که فروش خودروهای بنزینی 11 درصد کاهش یافت که نشان دهنده چالش های بالقوه برای خودروسازان خارجی است.
انتهای پیام