سایر موضوعات

تنها امید در بازار تلفن های هوشمند

شیائومی به دلیل حضور گسترده‌تر بین‌المللی‌اش، بیشتر از رقبای خود ضربه خورده است. فروش آیفون‌هایی که آخرین نسل آن‌ها روزانه عرضه می‌شد، اندکی افزایش یافت و به رشد ۲ درصدی اپل کمک کرد.

در میان پنج فروشنده بزرگ گوشی های هوشمند در جهان، اپل تنها شرکتی بود که با کاهش دو رقمی فروش در بازار در سه ماهه سوم سال جاری مخالفت کرد و از افزایش فروش آیفون خبر داد.

به گزارش ای بی اس نیوز، آمار شرکت‌های تحقیقاتی Canalys و Counterpoint نشان می‌دهد که سامسونگ الکترونیک که بزرگ‌ترین بازیگر بازار جهان است، در سه‌ماهه منتهی به سپتامبر با کاهش ۸ درصدی فروش مواجه شده و تنها ۶۴ میلیون گوشی فروخته است. فروش هر یک از برندهای چینی Oppo و Vivo حداقل 20 درصد کاهش یافت. تقاضای ضعیف در چین که سامسونگ هفته گذشته اعلام کرد دلیل کاهش فروش قطعات گوشی بوده است، امسال کل صنعت گوشی های هوشمند را تحت تاثیر قرار داده است.

انتهای پیام

طبق آمار Counterpoint Research، فروش جهانی گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم 12 درصد کاهش یافت و به 301 میلیون دستگاه رسید. فروش سه ماهه دوم برای اولین بار از زمان شروع همه گیری کووید-19 در سال 2020 به رقم کمتری رسید و این صنعت در مسیر کاهش سالانه قرار دارد. فروش تلفن های هوشمند در 9 ماهه سال جاری حدود 921.9 میلیون دستگاه بوده و بعید است در سال 2021 از رقم 1.39 میلیارد دستگاه فراتر رود.

مدل‌های گران‌تر تنها بخشی از بازار گوشی‌های هوشمند هستند که در برابر رکود باقی مانده‌اند، و به گفته Canalys، قدرت اپل در این بخش به آن کمک کرده است تا به بهترین سهم سه ماهه خود دست یابد و شکاف خود را با سامسونگ پر کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این شرکت کره ای گوشی های تاشو جدیدی را در سه ماهه سوم عرضه کرد و سبد محصولات این شرکت را با مدل های پیشرفته تر افزایش داد. جائه لی یونگ هفته گذشته به عنوان رئیس هیئت مدیره سامسونگ الکترونیک انتخاب شد. این غول فناوری کره ای برای تقویت تجارت راکد گوشی های هوشمند خود روی گوشی های تاشو حساب می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا