تمرکز منطقه بر ایران!
ایران به عنوان یک کشور استراتژیک در مرکز ثقل خاورمیانه قرار دارد که توسعه ارتباطات دریایی، زمینی، ریلی و هوایی با کشورهای منطقه، علاوه بر حسن همجواری و تحکیم روابط، می تواند کمک شایانی کند. درآمد سالانه 20 میلیارد دلار برای کشور؛ در همین راستا کشورهای همسایه خواهان افزایش ارتباطات با ایران هستند و اخیراً خطوط هوایی ارمنستان، کویت و امارات پروازهای خود را به ایران افزایش داده اند.
به گزارش ای بی اس نیوز، توسعه ارتباطات هوایی در هفته های اخیر گواه سیاست توسعه روابط ایران با همسایگان است. علاوه بر موارد ذکر شده، چندی پیش معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که یک شرکت هواپیمایی در یک هفته دو پرواز به دوشنبه انجام داده است. اخیراً یک شرکت هواپیمایی دیگر نیز در این مسیر پرواز خود را آغاز کرده است.
اولین پرواز الجزیره در مسیر کویت – شیراز از 14 ژوئن از فرودگاه بین المللی شیراز آغاز شد و اکنون در روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته انجام می شود.
دیروز اعلام شد که شرکت هواپیمایی «فلای وان ارمنستان» چهار پرواز هفتگی از ایروان به تهران انجام خواهد داد. همچنین اولین پرواز الجزیره در مسیر کویت-شیراز در 14 ژوئن در فرودگاه بین المللی شیراز انجام شد و هم اکنون روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته ادامه دارد.

اولین پرواز شرکت هواپیمایی فلای وان ارمنستان از ایروان به تهران
بیشتر بدانید
ارتباطات ریلی، زمینی، هوایی و دریایی ایران با کشورهای همسایه در حال گسترش است. موافقتنامه ساخت راه آهن شلمچه – بصره، ساخت راه آهن رشت – آستارا با همکاری روسیه، افتتاح خط آهن خواف – هرات در افغانستان، برقراری پروازهای خطوط هوایی الجزیره در جاده کویت – شیراز. و ارتباط دریایی، ریلی و هوایی با سوریه تنها بخشی از اقدامات انجام شده برای توسعه ارتباطات و تقویت روابط با کشورهای منطقه است.
نقش استراتژیک بی بدیل ایران در منطقه خاورمیانه به عنوان توانایی افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی کشور تلقی می شود که دولت سیزدهم قصد دارد از آن برای پیشرفت کشور استفاده کند.
یکی از این اقدامات، احداث خط راهآهن راهآهن رشت – آستارا با سرمایهگذاری 1.6 میلیارد دلاری روسیه است که زمان لازم برای ورود کالا از بنادر روسیه به خلیج فارس از طریق ایران را از 45 روز به 10 روز کاهش میدهد. . روزها.
علاوه بر اهمیت توسعه کریدورهای ارتباطی در ایجاد امنیت و وابستگی کالای کشورها به ایران، درآمد پایدار کریدورهای ترانزیتی حداقل 20 میلیارد دلار در سال است.
به گفته سید ابراهیم رئیسی – رئیس جمهور – تقویت جاده پاکستان، ایران و ترکیه، راه آهن شلمچه – بصره و همچنین راه آهن چابهار – زاهدان و اتصال دریای عرب و خلیج فارس به اروپا و همچنین تکمیل کریدور شمال – جنوب از جمله بسته های تعریف شده برای تقویت وضعیت ترانزیتی ایران با جدیت دنبال می شود.
انتهای پیام