تمرکز اپل بیشتر بر بازار هند است
اپل تغییراتی را در مدیریت تجارت جهانی خود ایجاد کرده است تا بیشتر بر هند تمرکز کند.
به گزارش ای بی اس نیوز، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: با تغییراتی در عملیات فروش بین المللی اپل، هند برای اولین بار به یک منطقه فروش مستقل در این شرکت تبدیل می شود. به این ترتیب این کشور آسیایی اهمیت بیشتری در این غول فناوری آمریکایی پیدا می کند.
این تغییرات به دنبال بازنشستگی اخیر هوگس اسمن، معاون رئیس جمهور مسئول هند، خاورمیانه، مدیترانه، اروپای شرقی و آفریقا است. با جدایی او، Ashish Choudhary، مدیر هندی اپل که به اسمان گزارش میداد، ارتقا یافت و اکنون مستقیماً به Michael Fenger، مدیر فروش محصولات اپل گزارش میدهد.
این شرکت با وجود کاهش 5 درصدی در کل فروش، رکورد فروش خود را در سه ماهه چهارم سال گذشته در هند گزارش کرد. اپل یک فروشگاه آنلاین برای خدمت به هند راه اندازی کرده است و قصد دارد اولین فروشگاه فیزیکی خود را در اواخر سال جاری در این کشور راه اندازی کند.
تیم کوک، مدیر عامل اپل، در آخرین کنفرانس انتشار درآمد این شرکت اعلام کرد که اپل تاکید بیشتری بر هند دارد و وضعیت فعلی فعالیت های خود در هند را با سال های اولیه این شرکت در چین مقایسه کرد.
جدا از اینکه هند به موتور فروش اپل تبدیل شده است، برای توسعه تولید این شرکت نیز اهمیت پیدا کرده است. سازندگان قراردادی بزرگ اپل در حال نقل مکان به هند هستند و اپل در حال همکاری با فاکسکان برای ساخت یک کارخانه جدید آیفون در این کشور است.
بر اساس گزارش بلومبرگ، تغییرات اخیر بر ساختار مدیریت اپل تأثیر خواهد گذاشت، اما نه اینکه این شرکت چگونه فروش منطقه ای را در نتایج مالی عمومی خود به حساب می آورد. در این بیانیه ها، اپل هند را به عنوان بخشی از بازار EMEA شامل می شود.
انتهای پیام