رونمایی از اسناد دیجیتال اتاق بازرگانی به بخش خصوصی
اتاق بازرگانی تهران صبح امروز در نشستی از مرکز اسناد دیجیتال خود رونمایی کرد.
به گزارش ای بی اس نیوز، مرکز اسناد دیجیتال اتاق بازرگانی تهران اولین آرشیو تاریخ تجارت ایران است که با حضور جمعی از نمایندگان بخش خصوصی و پژوهشگران تاریخ و تجارت در آستانه تولید مواد مکتوب ملی رونمایی شد. روز و Heritage، اکنون در دسترس است و انتظار می رود در یک بازه زمانی معین، بیش از 80000 سند را دانلود کنید.
رئیس اتاق تهران در این مراسم، راه اندازی مرکز اسناد دیجیتال اتاق تهران را یکی از موثرترین اقدامات اتاق در دوره اخیر این هیئت عنوان کرد و گفت: اسناد موجود درباره فعالیت اتاق تهران وجود دارد. و معرفی آن به بخش خصوصی در ایران کمک خواهد کرد تا فراموشی رخ دهد و جامعه به دانش صحیح فعالان اقتصادی و کارآفرینان قرن اخیر ایران دسترسی پیدا کند.
مسعود خوانساری گفت: بخش خصوصی و نهاد اتاق بازرگانی ایران طی دهه های گذشته فراز و نشیب های زیادی را در اقتصاد کشور تجربه کرده است و امروز جامعه ایران به نقطه ای از فضای فکری و فکری رسیده است که معتقد است. رشد و توسعه اقتصادی کشور با حضور فعال بخش خصوصی امکان پذیر نیست.
وی با بیان اینکه بخش خصوصی در ایران دارای سابقه ای بزرگ و قوی است که باید توصیف و نمایان شود، افزود: اگر سرمایه اجتماعی اتاق بازرگانی و بخش خصوصی را در جامعه ارتقا دهیم، جایگاه اتاق و از مطالبات و نظرات فعالان اقتصادی نیز توسط دولت ترویج خواهد شد.
رئیس اتاق بازرگانی تهران در این خصوص با افزایش وزن سرمایه ثبت شده اتاق بازرگانی در جامعه، به احیا و بازسازی بیمارستان اتاق بازرگانی تهران که در دوره هشتم هیئت نمایندگی مجلس نمایندگان تهران، مدیریت آن به این مجلس بازگشت و در دوره نهم بازسازی و مرمت آن به پایان رسید. به گفته خوانساری، در حال حاضر خدمات رسانی بیمارستان بازرگانان به بیماران و مراجعه کنندگان، این بیمارستان را به یکی از بهترین مراکز درمانی کشور تبدیل کرده است.
بهمن عشقی – دبیرکل اتاق بازرگانی تهران – نیز از راه اندازی مرکز اسناد تجارت به عنوان یک اتفاق مهم یاد کرد و گفت: پس از موافقت هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران برای اجرای این طرح، این مرکز افتتاح شد. امروز. و در ماه آینده 30000 سند و 5 مورد در ماه آینده تعداد اسناد بارگذاری شده به 80000 خواهد رسید.
وی رسالت محوری اتاق های بازرگانی را تعامل با دولت در دفاع از منافع اعضا دانست و اظهار داشت: موفقیت در انجام این ماموریت نیازمند قدرت است و عنصر معنوی قدرت نیز ارائه تصویر موثر و ثابت؛ امروزه کارایی را برند نیز می نامند. به عبارت دیگر، شما باید برندی بسازید که داستان عملکرد، نشان دهنده و بیانگر سن باشد. زیرا کارایی فقط با پشتوانه پیری ساخته می شود.
عشقی با اشاره به قدمت خانه تهران که حدود 140 سال است، ادامه داد: قدمت خانه تهران 23 سال از نظام پارلمانی ایران بیشتر است. بنابراین می توان گفت که بنیانگذاران اتاق تهران بنیانگذاران جنبش نوین جامعه مدنی در ایران بودند. اتاق تهران پس از اتاق استانبول دومین اتاق بازرگانی آسیا است که تنها دو سال پس از تأسیس اتاق استانبول تأسیس شد. نکته حائز اهمیت این است که اتاق تهران با سابقه نزدیک به 140 ساله خود در امور مختلفی از جمله تأسیس بیمارستان، تأسیس پرورشگاه، تأسیس دانشکده بازرگانی، مؤسسه اعتباری نقش آفرینی کرده است. ، چاپخانه و … و انتشار 11 نشریه و راه اندازی کتابخانه از جمله اقدامات این سازمان می باشد.
وی با بیان اینکه اتاق تهران در دوره هشتم و نهم هیأت به سمت احیای این دستاوردها گرایش داشته و به سنت احیا توجه داشته است، گفت: این نقش احیاگر اکنون این گزینه را دارد که در فضای مجازی اصلی ظاهر شود. بدین ترتیب با مجوز هیأت مدیره دو اقدام در دستور کار دستگاه اجرایی اتاق قرار گرفته است. اولی ایجاد صفحه ای با اطلاعات جامع، دقیق و قابل جستجو در سایت ویکی پدیا و دوم راه اندازی مرکز اسناد دیجیتال اتاق بازرگانی تهران که اکنون در دسترس همگان است. قبلاً صفحه ای با اطلاعات ناقص درباره اتاق تهران در ویکی پدیا وجود داشت که فاقد اطلاعات مهم و مؤثر بود. اکنون اما این صفحه با اطلاعات کامل تاریخی از آغاز به کار اتاق بازرگانی تهران تا کنون سردمدار اتاق بازرگانی ویکی پدیا است.
انتهای پیام