تغییر فاطمی امین در شرایط فعلی از اساس اشتباه است
یک کارشناس اقتصادی گفت: در شرایط فعلی تغییر وزیر صنعت، معدن و تجارت که یکی از وزرای موفق و آینده دار این دولت است از اساس اشتباه است. امروز استیضاح و رای منفی به ضرر مردم است و به رانت خواران صنعت خودرو کمک می کند.
به گزارش ای بی اس نیوز، یادداشت مازیار میر – کارشناس اقتصادی – مبنی بر برکناری وزیر صمت و اینکه این برکناری هرگز راه حلی نبوده و جز تشدید مشکلات مردم به شرح زیر است:
مشکلات حوزه خودرو منحصر به وزارت حراست نیست و باید یک سری برنامه ها، سیاست ها و قوانین اصلاح شود تا بازار خودرو آسایش پیدا کند و خود را سامان دهد. شفافیت یکی از مهمترین عوامل برای از بین بردن عوامل اصلی نوسانات قیمت خودرو در آینده است و این نتیجه اقدامات دستگاههای مختلف و همکاریهای گذشته بهویژه وزارتخانههای مختلف از جمله نوسانات شدید نرخ ارز و … حوادث اخیر که باعث همه این حوادث شد.
همه منتقدان به وضعیت فعلی بازار خودرو می گویند که مشکل بدهی صنعت بیمه یا صنعت خودرو و سایر صنایع یک مشکل خطی، سطحی و تک بعدی نبوده و نیست. منابع و همچنین کار اضافی.
با توجه به مخالفت برخی تصمیم گیران و نهادهای تصمیم گیر با مصوبه مجلس در حوزه خودرو، برکناری وزیر باتجربه و توانمندی چون سیدرضا فاطمی امین را یک اشتباه جدی و کاملا راهبردی می دانم. .
بزرگترین مشکل من با وزرا و نمایندگان همیشه عدم شناخت فضای مردم عادی و جامعه تجاری و کارگری است. اما من به جرأت و قاطعانه می گویم که سید رضا فاطمی امین درد فردی آشنا، متعهد و متخصص است که برای رشد و توسعه کشور از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و کار در بخش خصوصی و دولتی این مرد بزرگ را وزیر بهتری کرده است.
امروز وزیر صلح میتواند با سامانه شفافسازی مغازهها قیمتها را رصد کند، در حالی که روزانه اطلاعات ۹۶۰۰ مغازه به این سامانه ارسال میشود و وقتی شخصی کارتی را میکشد، همه اطلاعات اعم از نوع کالا، مقدار و قیمت به این سامانه ارسال میشود. سیستم.
به نظر می رسد سامانه شفافیت فروشگاهی آخرین حلقه در سیستم کلی کسب و کار است که با این سامانه بسیاری از اخراج ها و عدم اطلاع رسانی و هزاران مشکل دیگر برطرف می شود، این تفکر و قدم بسیار مهم خواهد بود.
زیرا وزیر قصد دارد این باگ داده های استراتژیک را در اختیار سایر بخش ها قرار دهد تا بتوان از آن برای ارائه تحلیل های مختلف استفاده کرد. به عنوان مثال می توان تاثیر افزایش مصرف یک محصول را بر روی بقیه محصولات بررسی کرد و به طور کلی می توان بازار را توضیح داد و باید قبل از این به درمان حادثه فکر کرد. اتفاق می افتد، بنابراین باید دید در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.
انتهای پیام