به گزارش ای بی اس نیوز، چین حدود 60 درصد از تولید فلزات کمیاب در جهان را در اختیار دارد که در خودروهای برقی استفاده می شود.
همانطور که تسلا در جستجوی جایگزینی است، ذخایر خاکی کمیاب چین در حال کاهش است.
کالین کمپبل، معاون مهندسی پیشرانه تسلا گفت که سازنده پیشرو خودروهای الکتریکی در حال طراحی نسل بعدی درایو است که از یک موتور آهنربای دائمی استفاده می کند که به خاک های کمیاب متکی نیست.
بر اساس گزارش رویترز، این تغییر نشان دهنده تلاش های تسلا برای کنترل و کاهش هزینه های مواد است.
انتهای پیام
پس از اینکه تسلا اعلام کرد استفاده از مواد معدنی در خودروهای برقی آینده را برای کنترل هزینه ها کاهش می دهد، سهام تامین کنندگان خاک های کمیاب چینی کاهش یافت.