سایر موضوعات

تعمیر 13 فروند کشتی در 6 ماهه اول سال

به گزارش ای بی اس نیوز، جمشید حاجی زاده امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هدف شرکت پرشیا هرمز تعمیر ناوگان جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور است، گفت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران همواره رعایت دقیق مقررات بین المللی را مد نظر قرار داده است. و کنوانسیون های ملی دریایی که مفاد آنها را به نحو مقتضی رعایت کرده است.

حاجی زاده خاطرنشان کرد: با توجه به جایگاه ویژه صنعت کشتیرانی در اقتصاد جهانی از جمله ارزان بودن، امکان حمل حجم و وزن زیاد، امنیت بالا، سازگاری با محیط زیست و در راستای اهداف سازمان توسعه جهانی، سهم حمل و نقل دریایی در کل صنعت حمل و نقل جهانی 85 درصد است.

حاجی زاده به ارائه گزارشی در زمینه عملیات تعمیر کشتی در سایت فارسی هرمز اشاره کرد و گفت: مجموع تعمیرات دوره ای انجام شده در سال گذشته 40 مورد بوده و طی شش ماهه اول سال 1401 تعداد کل تعمیرات ادواری انجام شده است. تعمیرات دوره ای 13 بود. در 10 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 31 فروند کشتی که سه فروند بیشتر از سال گذشته تعمیر شده است. علاوه بر این، این میزان تعمیرات باعث صرفه جویی شش میلیون دلاری شد که تا پایان سال به ۹ میلیون دلار خواهد رسید.

حاجی زاده افزود: بر اساس الزامات کنوانسیون مدیریت آب توازون، از نیمه دوم سال 2022 تا 2024 باید دستگاه تصفیه آب بر روی شناورهای فعال ناوگان نصب شود که بر اساس بررسی ها و در نظر گرفتن عواملی مانند نوع شناور، میزان برق مصرفی، میزان تغییرات و اصلاحات شناور و هزینه نگهداری دستگاه، خرید و نصب سیستم تصفیه آب نوع UV برای کشتی های ناوگان دریایی جمهوری اسلامی ایران تایید شده است. .

الزام به نصب سیستم تعادل آب تا سال 2024

جایگاه ویژه صنعت کشتیرانی در اقتصاد جهانی

مدیرعامل شرکت تعمیر کشتی گفت: در نتیجه سیستم تصفیه و مدیریت آب تعادلی (BWTS) برای حذف میکروارگانیسم‌های مضری است که در هنگام پر شدن مخازن تعادل از آب وارد کشتی‌ها می‌شود تا تعادل شناور در آن تنظیم شود. حالت بارگذاری که با تخلیه این آب مجبور می شود. ، ورود این آب به محیط جدید هیچ گونه اثر مخربی ایجاد نمی کند.

حاجی زاده گفت: از منظر کشتیرانی حفظ توان عملیاتی کشتی ها از طریق تعمیر و نگهداری، کاهش اتکا به خدمات خارجی، چابکی ناوگان از طریق تعمیرات حین پرواز به موقع و از منظر کشور افزایش تولید ناخالص داخلی سرانه جلوگیری می کند. خروج ارز و کاهش اثرات آن تحریم ها امری عادی است.

مدیرعامل شرکت تعمیرات کشتی جمهوری اسلامی ایران درباره آمار تعمیرات کشتی گفت: کل تعمیرات دوره ای انجام شده در سال گذشته 40 مورد بوده و در 6 ماهه اول سال 1390 تعداد کل تعمیرات دوره ای انجام شده به 13 مورد رسیده است.

این مسئول تعمیر کشتی افزود: بر اساس گزارش کنفرانس تجارت جهانی سازمان ملل متحد (UNCTAD) در سال 2021، سهم ناوگان دریایی جمهوری اسلامی ایران از کل ناوگان دریایی جمهوری اسلامی ایران با مجموع 19.3 میلیون تن در رتبه بیست و دوم جهان و دارای 254 کشتی است. نیاز به نگهداری و تعمیر این تعداد کشتی نشان دهنده جایگاه صنعت عظیم تعمیر و نگهداری کشتی و از این رو موقعیت استراتژیک شرکت تعمیرات کشتی پرشیا هرمز برای تصاحب دو جایگاه استراتژیک برنامه ریزی حمل و نقل دریایی جمهوری اسلامی ایران و کشور است. .

وی افزود: حدود 700 نفر با احتساب پیمانکاران به صورت مستقیم در شرکت پرشیا هرمز کار می کنند که با احتساب تامین کنندگان غیرمستقیم بالغ بر 1000 نفر برآورد می شود. این شرکت در برنامه پنج ساله توسعه که از سال 1402 شروع و تا سال 1406 خاتمه می یابد، در سه حوزه منابع انسانی، توسعه زیرساخت ها و خرید تجهیزات و ماشین آلات به منظور افزایش ظرفیت و ارتقای سطح کیفی با توجه به برنامه ریزی انجام شده در یک افق زمانی پنج ساله، هر ساله فعال خواهد بود.

وی افزود: به منظور حمایت از تامین برق داخلی، قرار است تا پایان سال 1401 دستگاه مذکور بر روی هفت فروند کشتی ناوگان فارس هرمز نصب شود و عملیات نصب کشتی شیبا یکی از کشتی‌های ایران انجام شود. گروه دریایی متعلق به شرکت کشتیرانی کانتینری برای اولین بار بارگیری در کشور انجام شد و اکنون در مرحله راه اندازی است. همچنین قرار است این دستگاه بر روی حداقل 12 کشتی ناوگان دریایی جمهوری اسلامی ایران در سال 1402 هرمز ایران نصب شود.

انتهای پیام

وی افزود: سازمان بین المللی دریانوردی سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) به منظور کاهش اثرات مخرب محیط زیست دریایی که از طریق انتقال میکروارگانیسم های آبزی از منطقه ای به منطقه دیگر و از طریق عملیات اصلاح بیلان آبی کشتی ها روی می دهد، اقدام کرده است. یک کنوانسیون برای نظارت و مدیریت تعادل آب کشتی ها ایجاد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا