absnews
دبیر کارگروه بازیافت خودروهای فرسوده با تاکید بر اینکه اسقاط خودروهای فرسوده از سال 1396 از دستور کار دولت خارج شده است، از وجود بیش از هفت میلیون خودرو فرسوده در کشور و از بین رفتن بیش از 3000 شغل در پی آن خبر داد. تعطیلی مراکز قراضه
وی افزود: جایگاه ستاد سوخت کشور در سال 94 به یکی از زیرمجموعه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای (معاونت وزارت راه) کاهش یافت. در واقع، صنعت عظیم اسقاط و بازیافت وسایل نقلیه، پس از یک دهه و آزمون و خطای بسیار، در اواسط دهه 1990 به یک الگوریتم سرمایهپسند رسید و تمام اتکا به بودجه عمومی کشور را از بین برد. بر این اساس سونامی های لغو قطعنامه های مربوطه (الغای 6 قطعنامه در 18 ماه) یکی پس از دیگری تمامی سازوکارهای ایجاد شده را از بین برده است.
محمدمهدی ابراهیمی در گفت وگو با ای بی اس نیوز گفت: با تعویض خودروهای فرسوده حداقل 450 میلیون دلار در مصرف سوخت صرفه جویی می شود. هزار شغل بود که به دلیل بی توجهی مسئولان وقت و بحث اسقاط خودروهای فرسوده به کمتر از 2 نفر کاهش یافت.
دبیر کارگروه سقط جنین با یادآوری اینکه در سال های 1385 تا 1391 به طور متوسط سالانه 200 هزار خودرو در شرکت های ایران خودرو و سایپا تعویض می شد، خاطرنشان کرد: نزدیک به 3 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شد که متاسفانه این سرمایه به دلیل بلااستفاده ماند. بی توجهی دولت قبل و ناتوانی در جذب اشتغال جوانان.
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز